Hilfe

Jag behöver tips på smarriga tårtor eller efterrättspajjer. Fyller ju år snart och då ska det bjudas på fika/tårta både på hemmaplan och på jobbet. Jag hade tänkt ge mig på att pröva ngt nytt men idétorkan råder så jag tar tacksamt emot tips från er!

Här är en chokladmarängtårta som jag är lite sugen på pröva. Den ser onekligen rätt så smarrig ut.
image492

När vi nu är inne på recept så ska ni få ett kanonrecept av mig på en chokladrulltårta m banan:

4 ägg

2 dl socker

1 dl potatismjöl

2 tsk bakpulver

3 msk kakao


Fyllning:

2 dl vispad grädde

2 mosade bananer

 

250 grader

Blanda mjöl, kakao å bakpulver i en bunke.

Vispa ägg å socker vitt å jättepösig i minst 3 minuter.

Rör försiktigt i mjölblandningen.

Grädda i nedre delen i ca 5 minuter - - - får iiinte brännas!

Strö socker på rulltårtan och vänd upp på ett nytt bakplåtspapper. Låt kallna!

Smeta på fyllningen och rulla ihop!

Vi gjorde den här på jobbet i helgen....jesus christ så mumsig!!!


Kommentarer
Postat av: emma

Oj vad smarrig rulltårtan lät! Jag ska skriva ner receptet mums mums! Det var säkert 10år sedan jag gjorde rulltårta så det börjar vara på tiden!

Jag har ett recept på en gudomlig chokladtårta med hallon. Den är SJUKT god! Du kommer inte att bli besviken:

http://www.ica.se/FrontServlet?s=ica&state=envelope&ws=mat_recept&wstate=recept&frm=1&receptid=-107742

2008-03-11 @ 10:48:14
URL: http://emsie.blogg.se
Postat av: emma

Oj, tack så mycket för inbjudan! Vi kommer gärna! På självaste födelsedagen va? :-) Låter riktigt skoj, vi packar med badbrallorna

2008-03-11 @ 21:03:25
URL: http://emsie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0