Hur svårt kan det vara???

Herremingud så matt jag blir!!!

Jag har tidigare nämnt att jag & Jimpa ibland har en del svårigheter att enas när det gäller vissa saker (läs hem och val av inredning, färger mm). Han har en vilja som utan tvekan går till världshistorien. I de allra flesta fall så har det slutat med att jag viker mig bara för att jag VET att han inte viker en tum när han har bestämt sig. Men ibland är vi faktiskt helt överens. Bara ibland!

Så till fallet...valet av garderober. Denna fråga har grämt oss läääääänge nu. En välbehövlig & mycket efterlängtad möbel av oss bägge. Vi har diskuterat saken, lagt det på is, diskuterat, lagt det på is osv osv i hopp att den andra ska lägga sig. Problemet vi har är att J vill ha en viss modell och jag en annan, J vill ha ek och jag en vit, J vill ha vanliga dörrar medans jag vill ha skjutdörrar, J vill ha trälådor och jag trådbackar. Alltså, så oeniga man kan bli med andra ord! Big deal när det gäller en garberob tänker ni säkert men läget där den ska stå är lixom den mest centrala i hela huset vilket innebär att vi kommer att se den nästan vart vi än befinner oss i huset (betoning på nästan)! Så därför känns det som att valet ska kännas BRA. 

Nu är garderoberna iaf beställda och ni som kommer hit och ser dem kommer snabbt att fatta vem som fick sin vilja igenom (igen)! *morr*

Ska egentligen skriva ner på papper det J sa när beställningen var gjord--->Nästa grej får DU bestämma!  Jomen tjenare!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Ååå, vad jobbigt med begravning!! Btw så går det inte så bra att gå spårprov i Byske nu, därför åker jag till ett mer snöfritt ställe. =) Har i alla fall redan bokat tid och betalat, så det får bli nordligare breddgrader en annan gång!

2008-03-12 @ 23:46:41
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Theres

Åhhh! Karlar kan verkligen vara tjuriga när den sidan sätter in! Kan tänka mig att det blir något liknande för oss när våran utbyggnad är klar och inredning och färg ska väljas till vardagsrummet. Jag gruvar mig redan!!

2008-03-13 @ 10:06:12
URL: http://www.nogg.se/tezz
Postat av: Marie

Hej.
Tänk så olika våra karlar är. Jag önskar faktiskt att marcus lade sig lite mer och brydde sig om hemmet, jag får nog alltid som jag vill, men det gäller inte bara inredning utan i det mesta... hur kan det ha blivit så...
Kram Marie

2008-03-13 @ 12:54:15
URL: http://mkfitness.blogg.se
Postat av: Frida

Hej hej! Måste ju försöka vara lite internationell på bloggen, men det resulterar i att det tar lite längre tid att skriva och inte blir riktigt lika spontant... Inge ä ju som Skelleftemåle =)
Lite schlager låter finfint! Är väl själva finalen i helgen va? Kan man ju inte missa. Pirelli, Pirelli, Pirelli =)

Vi ses o hörs!

2008-03-13 @ 18:29:23
Postat av: Emma

Åh vad jag känner igen det där. Tänk så mycket lättare livet skulle vara om man fick bestämma allt som har med inredning att göra, själv :-)
Det hade verkligen varit en dröm...

2008-03-13 @ 23:17:08
URL: http://emmize.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0