I´m alive

Jag måste börja med att varna känsliga läsare! Det kan nog förekomma en och annan svordom i detta inlägg!

Dessa magiska piller har gjort att jag överlevt det senaste 1 1/2 dygnet:

Igår kl 11 så vaknade jag med den jävligaste av huvudvärkar. Just det, kom på hur mycket alkoholfritt som jag intagit kvällen innan. Typ ingenting vilket alltid innebär en överjävlig huvudvärk dagen efter. Gud så klantig man är! Huvudvärken klingade iaf av efter ett par timmar men en annan värk tilltog efterhand.....muskelvärk i varenda kroppsdel som kan benämnas som muskel! Sov vidare från 11 till 15-tiden men kände mig inte ett uns piggare efter "tuppluren".

Nu tilltog även ett annat symtom som gjorde att jag insåg att det är nog inte bara baksmälla som hägrar. Jag fick nämligen frossa och feber. Kul, kul, kul! Var inte så jättesugen på att tillbringa kvällen i soffan då vi hade så mkt kul på schemat för kvällen*SUUUUCK*. Men så fick det bli för jag kände mig som en trasa!

Min ambition att se schlagern igår slutade med att jag somnade kl 20.10 för att vakna 23.30 av att Jimmy kom hem. Även han hade börjat känna sig risig.

Fredagskvällen, the big party som jag hade längtat så länge efter, visade sig inte bli någon större succé tyvärr! Förfesten var jättetrevlig och middagen supergod men sen vet jag inte vad som hände! Kanske var det att 2/3 av festdeltagarna drog efter middagen? Det hade jag med gjort om det inte vore för att vi inte hade hämtning förrän efter 01-tiden. Timmarna till att hämtningen kom var nog det drygaste timmar som jag någonsin varit med om. Tror att jag redan på fredagskvällen började känna av den härliga åkomma som gör att jag ligger däck nu oxå bidrog till mitt sänkta partymood.

Hade ju tänkt fota den coola sminkningen som jag fick mig i fredags men det blev så j*kla tajt med tid efter den var klar så det var bara att hoppa in i bilen och dra in till stan. Det är kul att få en "riktig" sminkning när ens egna kunskaper i ämnet är mer eller mindre obefintliga! Färgerna gick i olika grönfärger och lite svart och jag blev jättenöjd. Det kändes bara lite ovant till en början då jag inte är van att ha så mkt färg i ansiktet. Och då höll hon ändå tonerna nere lite för att hon vet om att jag är dålig på att använda färgstarkt smink.

Nä så här i efterhand så kan jag nog dra slutsatsen att....jag hade hellre legat i soffan och sett Let´s dance i fredags!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Så många svordomar kunde då jag inte hitta! =) Bara typ 2, eller nåt sånt. Jag kände mig nästan som dig igår, fast kanske mindre huvudvärk och mera känslan av att ha blivit överkörd av en vägbult eller översprungen av en elefant.... Hörru, var det inte idag det skulle vara Vasaloppsspinningen??

2008-03-02 @ 19:05:26
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Johanna

Tessan: Spinningen blev tyvärr inställd pga bristande intresse. Det var bara jag o 3 till som var tillräckligt korkade att anmäla oss. Hur som hellst så hade jag inte kunnat vara med m tanke på dagens tillstånd! Jag har legat i soffan sen 10 imorse bortsett fr ngt toabesök. LESS!!!!!!

2008-03-02 @ 19:52:38
Postat av: Lillemor

Vännen!
Finns de ingen som har en bild från denna kväll. Är ju jätte nyfiken:-)
Kram

2008-03-03 @ 11:58:32
Postat av: Sandra

Hoppas du kryar på dig snart. Det var ingen rolig förkylning! Du säger väl till om du vill ha hjälp med skötning nu om du blir hemma från jobbet?!

2008-03-03 @ 12:12:53
Postat av: Emsie

Hej! Hur går det med förkylningen? Jobbigt att vara sjuk.. vi har klarat oss än så länge men jag tycker att alla är sjuka numera..

Vad fint det var i tidningen idag om Anna. Tårarna bara rann då jag läste alla fina ord om henne. Även fast jag inte kände henne så gör det ont i själen då man tänker på hennes öde.

Ja vi får se hur det blir med bloggen.. har inte bestämt mig än ;-)

2008-03-03 @ 13:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0