Fröken velpanna

När det kommer till att måsta välja mellan saker jag ska köpa så är jag verkligen världssämst! Då pratar jag om allt från skurmedel till pastasorter. En storhandling på ica maxi kan ta evigheter för mig pga all beslutsångest som jag ställs inför. Men jag har iaf blivit bättre med åren!

Ett annat problem är att jag nästan alltid ångrar mig. Ni ska få några exempel. Ta skinnackan som jag köpte nyligen men la ut på tradera eftersom jag inte tyckte om den. Precis efter jag lagt ut den till försäljning så ångrade jag mig och började gilla den helt plötsligt. Då var det ju lixom försent. Fast i efterhand så är jag ändå riktigt nöjd med tanke på vinsten på den samt att jag hittade en ännu finare jacka tillslut! 


Jag bestämde mig, efter noga övervägande, härom veckan för att sälja liggdelen till emmaljungan. Fick för att till nästa barn så ska jag köpa en hårdlift ist som är mer transportabel. I veckan så är det en tjej som har bokat fast den och ska köpa den. Men så såg jag en likadan på stan idag o gissa om ångesten kom smygandes! Då såg den så himlarns fin ut helt plötsligt! Fast jag VET att jag verkligen vill sälja den!



Ett sista exempel, ballerinaskorna som jag köpte i helgen. Jag valde mellan 2 par, ett par lite billigare och ett par något dyrare. Jag ångrar mig förstås nu och tänker lämna tillbaks dem för att köpa det andra paret. Fast hade jag från början köpt det andra paret så hade jag nog bytt ändå. 

Någon som har ngt större i-landsproblem att komma med? 


Kommentarer
Postat av: Annelie

"nästa barn". minsann :-)

2008-05-06 @ 22:21:54
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Johanna her self

Ja jag vill ha fler än ett barn! Men dock INTE nu!!!

2008-05-06 @ 22:35:59
Postat av: Sarah

Hade tänkt med på fredag, men tror jag skippar det... för det första har jag ju inte rätt ålder än :o) sen ska jag på ut på klassträff nästa helg och nu kanske jag ska jobba både fre å lördag. Men det hade vart kul... en annan gång.

Det du skriver om beslutångest skulle lika gärna kunna handla om mig...exakt så där tänker jag med...jättejobbigt !

2008-05-07 @ 17:21:18
URL: http://mosar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha. Du är rolig du, jag är precis lika velig. Haha

2008-05-10 @ 23:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0