Lön för mödan

I vinter/våras så kom jag till insikt att jag hade 2 val. Det ena var att köpa en helt ny garderob (kläder alltså) och det andra var att gå ner i vikt. Problemet: fick mig inte i några kläder alls i princip. Då hade jag ett par jeans som passade! Ett endaste par!!! Det var lite jobbigt när de var i tvätten! Valet var i alla fall inte särsklit svårt! Eftersom min ekonomi inte tillät en ny garderob så blev det förstås det sistnämna alternativet. Så dagen efter min 30-årsdag i april så började jag min kamp att komma i de gamla jeansen.

Jag måste erkänna att det inte varit så svårt som jag tänkte mig att det skulle bli. Detta trots att min ämnesomsättning har blivit helt fucked up efter graviditeten. Men jag ska inte sticka under stolen att jag haft mina svackor. Passionen lösviktsgodis har lockat ordentligt vid ett par tillfällen. Nästan så pass att jag kunnat hugga av min högra arm för en påse. Och vore det inte för att närmaste mack ligger 3,5 mil härifrån så hade jag GARANTERAT åkt dit! Alla gånger! Men gröna grodor, colaflaskor, skumsvampar & allt annat gotteligott får förbli fantasier...och tyvärr även öl.... :-(

Mitt mål är inte nått ännu. Men jag känner att jag är på god väg. Dryga 7 kg minus på 6 veckor har det blivit hittills. Bara det inte kommer något bakslag så ska jag fanimej lyckas nå mitt mål!


...dessa jeans har jag inte kunnat ha på evigheters evigheter. Ja om man bortser från att jag haft dem med uppknäppt gylf med gummiband då! Plus att de sett ut som tightaste korvskinnet på! Nu kan jag äntligen ha dom, utan gummiband och utan att känna mig som en stoppad korv...GLAD! Och de enda jeansen som jag kunde ha i vintras kan jag inte ha längre...de är för stora!

Ingenting är omöjligt :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Snyggt jobbat! Inte för att jag någonsin sett någon "övervikt" hos dig, men man ser ju alltid sånt själv. Härligt att det går så pass "lätt" att avstå från godsakerna ändå. Själv tror jag aldrig att jag skulle klara mig utan godis och snask.. Jag är en sån där "smal utanpå, fet inuti" vilket inte är så bra alla gånger. Så härligt att du kan ha jeansen, för det är ju inte det billigaste man går och shoppar heller! Snart kanske du måste gå och shoppa på barnavdelningen om viktnedgången fortsätter i samma takt!

2008-05-19 @ 14:11:23
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Fy för fasiken så duktig du är Johanna! Tänk om jag också skulle ta mig i kragen och följa ditt exempel. Kan inte GI-a men den där godispåsen och ostbågarna kan väl bli kvar i butikshyllan?!



applåderar Än en gång - duktiga du!

2008-05-19 @ 14:39:40
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Pia

7 kg?! Från vart då?

Riktigt bra jobbat iaf. Måste säga att det var en väldigt snabb viktnedgång och det är klart att det måste gå rätt bra att motivera sig när man märker sådan skillnad?

Hur långt är det kvar till målet då? Kan inte vara mycket?

Tycker iaf att du ska få njuta när du är på semester! Ha så skönt!

/P

2008-05-19 @ 17:32:01
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: tina

Fan va bra du är!!! jag vill också väga 7kilo mindre ju avis, tänk om choklad aldrig uppfunnits...vad enkelt allt hade varit då=)

kram//tina

2008-05-19 @ 18:31:58
Postat av: Sandra R

Ja just det! Ha en riktigt härlig semestervecka med familjen! Njuuut och sippa paraplydrink.

Kram, Sandra & Are

2008-05-19 @ 19:08:18
Postat av: Cailey & Mamman

Grattis! Va kul att du lyckats! Jag har siktet in på mina jeans jag hade innan jag blev pregnat. (Och som jag faktiskt kunde ha 3 veckor efter förlossningen, men nu heeeelt plötsligt är dom alldeles för små...) Typ 10 kilo till å jag kan ha dom!



Kom att tänka på det här med urfarfar som åt såsom du och jag äter nu. Urfarfar levde inte speciellt länge. I genomsnitt kanske 40 år. Hur ska man rättfärdiga det när folk ifrågasätter min kost? Eller dog urfarfar av andra anledningar? Vet du?

2008-05-19 @ 19:09:48
Postat av: Linda J

Vad duktig du är!!! Fick lite ångest att jag själv satt i soffan igår o tryckte i mig ett kexchoklad!

Ha nu en riktigt nice semester o ta hand om er! KRAM

2008-05-19 @ 20:08:15
Postat av: Cailey och Mamman

Hur fixar du maten i Bulgarien? Går det?

2008-05-19 @ 23:55:22
Postat av: Anna Wrangensten

Starkt jobbat bruden!!! Då är du i beachform lagom till resan... Hoppas ni får en skön semester! Kram Anna

2008-05-22 @ 09:54:24
Postat av: Stefano

I need Anna Wrangensten e.mail....i really want to know what she is doing now. Just to talk with here.

[email protected]

2008-07-02 @ 17:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0