Skaparglädje

Snart fredag? Vart tog veckan vägen?

Mina sista dygn har varit en aning hektiska...men roliga.

I onsdags så hann jag, trots kvällsjobb, med ett besök hos Lillan som fyllde 30 dagen till ära...GRATTISGRATTIS! Hon fick finfina blommor, en hockeybiljett och en hint att nice suprice väntar den 6/12 av oss gammbrudar.

Igår så blev det en riktig heldag i staden. Först jobb och sedan käk & pyssel med några arbetskompisar. Mucho trevligt! Och nu är jag helt såld...på scrapbooking, En av nytillskotten i personalgruppen på jobbet är helt sjukt duktig i ämnet och hade med sig enligt henne endast en liten bråkdel av allt hennes material. Det var i mina ögon så galet mycket papper, verktyg, prylar och gud vet vad att jag bara måste göra ett besök hemma hos henne framöver för att beskåda den kompletta samlingen. Vi fick iaf prova på det här med scrapbooking och timmarna bara FLÖG iväg. Så nu funderar jag allvarligt på att ta mig i kragen o börja lite smått här hemma. Jag har ju som många av er vet pratat om det lääänge men aldrig kommit till skott.

Så vem är villig att donera en större summa pengar så jag kan börja shoppa???


(pyssel a´la 2-åring)

Här är två av hennes alster (bilder lånade från hennes blogg):



Idag så har jag suttit på utbildning hela dagen. Sluttampen på motiverande samtal. Jag kan inte annat än förundras hur man kan bli så tokslut efter en hel dag sittandes rakt upp & ner. Det är väll hjärnan som inte är van vid denna typ av aktivering :)! Jag kände mig tyvärr mindre fokuserad på detta lärande idag så dagen kändes mer som lååång och trist än intressant som denna utbildning faktiskt är. Synd, men jag ska dit även img så då kanske man är mer taggad?!  

Sen är väntar helg....ledighelg...skööööönt!!!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Scrapbooking verkar jättekul!! Men ack så dyrt och det verkar vara mycket prylar man behöver! Jag har inte ens vågat ge mig in på att börja samla på scrapbookprylar, eftersom jag redan har en dyr hobby (Gunde). Tycker absolut att du ska börja, för det skulle nog passa dig! Jag har också ledig helg, men har en del aktiviteter inplanerade. Ha en trevlig helg!

2008-11-27 @ 23:46:59
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Nattie

Jag har lyckats samla på mig rätt mycket scrapbook materil, men jag går i perioder, ibland sitter jag som en dåre och tokscrappar, sen är det öde i flera månder... men det räcker med att se någon annans verk för att man ska bli sugen igen ;) Hoppas ni får er en trevlig helg!! KRAM KRAM

2008-11-28 @ 15:00:36
Postat av: Anna B

Hoppas du funnit att dagen var bättre... Hoppas du får en underbar helg! Kram Anna

2008-11-28 @ 19:46:43
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Lillemor

Tack och åter tack för er fina blomma. Och jag måste ju erkänna att jag är sååååå NYFIKEN på lördag.

Kram



PS! Tänk att man kan ha så fina vänner... De kan nog ingen utanfr fatta:-)

2008-11-29 @ 20:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0