Motiverande samtal

Efter två dagars utbildning så känner jag mig faktiskt lite klokare. Klokare i ämnet motiverande samtalsteknik. Ett ämne som i allra högsta grad kan anammas på mitt nuvarande jobb. Och även i många andra situationer oxå för den delen!



Mycket teori blandat med många praktiska övningar har gjort mig helt tom i bollen på kvällarna. Men det har det varit värt! Nu blir det 2 veckors paus tills uppföljningskursen fortsätter. Tills dess ska hemuppgiter och övningar på jobbet göras samt litteratur betas av. Kul! Jag tillhör dom som tycker pluggande är superduperkul!

Ikväll, efter att jag hämtat in en kolsvart Agnes från garaget, så har vi roat oss med bad, hårklippning och manikyr. Agnes är, som mig, helt förälskad i bubbelfunktionen i nya badkaret. Jag kan lugnt lova att våran varmvattenberedare har gått varm sen i söndags!!!

Måste visa er en tjusig dress som jag hoppas på att kamma hem på tradera:



I lööööv retrokläder a´la 70-tal!


Kommentarer
Postat av: Anna B

Oj, Oj vad det kommer att gå varmvatten :D!

Härligt att höra att du finner glädjen i att plugga! Kram Anna

2008-11-11 @ 21:03:09
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sandra R

Ditt liv är ett solsken Johanna! Underbart, men jag vill inte höra mer om ert fantastiska badkar. ;-)

Kul att du fick ut mycket ur kursen, det är väl det som är meningen (men inte alla förstår).

Ha en bra dag, kram

2008-11-13 @ 09:17:10
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Johanna

Haha Sandra...det vågar jag inte lova :)!!!

2008-11-13 @ 09:39:18
Postat av: Pia

Lät som en väldigt bra kurs. Kul att ni får sånt av jobbet! :)



Och jag är otroligt avis på ditt bubbel-badkar! Kan man boka in en tid? Hyra badkaret i en timme eller så? ;)



Är dressen till nytillskottet?



Hoppas ni har det bra!

Kram

2008-11-13 @ 12:43:48
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0