Fullt ös medvetslös

Denna helg har, som jag anade innan, varit intensiv. VÄLDIGT intensiv...men otroligt rolig!

De flesta av helgens timmar har spenderats på jobbet i sällskap med mina två favvokollegor. Många skratt och lättsamma timmar som bara flugit iväg. Ett bra betyg för en helg på psyk :)!

Festligheterna i Luleå som vi var på igår kväll var mucho trevligt. Sköna typer, lekar, god mat. Jag hade rent ut sagt skitskoj!!! Dessutom så hade jag privilegiet att få två(!) bordskavaljerer som passade upp mig som en prinsessa hela kvällen. De drog ut min stol när jag skulle sätta mig och turades om att hämta dryck, tårta och kaffe till mig. Vilken lyx att bli så uppassad :)! Var lite orolig innan att jag bara skulle sitta och gäspa hela kvällen då jag varit vaken sen 05.40 på morgonen och fått in alldeles för få timmars sömn natten till igår. En bidragande orsak till min uteblivna trötthet var nog mitt bordssällskap som visade sig vara hur roliga som hellst och det var länge sen jag hade så skoj och skrattade så mkt . Den som däremot var trött var Jimpa som varit ledig hela dagen.

Redan vid 23-tiden så började han hinta mig om att vi skulle börja tänka på rulla hemåt då vi (läs Johanna) hade en bit att köra. No no...jag ville inte hem så tidigt. Däremot så skulle vi nog ha åkt hem tidigare än vi gjorde (01.40) för när vi satte oss i bilen så kände jag hur sjukt torra mina linser som suttit i ögonen i 21 timmar var och hur j*vulusiskt trött jag plötsligt blivit.

My good vilken hemsk bilresa det blev hem. Spöregn i 10 mil, dåliga torkarblad, övertrötta ögon, helt bäcksvart ute och en massa j*vla mötande bilar med extraljus som inte bländade av vid möte. Vid mörkerkörning så tappar jag alla mina körfärdigheter och man kan undra hur jag någonsin fick mitt körkort! Jimpa satt på spänn hela vägen hem och kommenterade lite då o då min körning: "Vad göööör du...ser du ingenting.....det är 70 här....här är det 110.... du vägen svänger här osv osv". Så där lagom frustrerande men kanske tur för vi kom ju faktiskt hem helskinnade! I höjd med Piteå så var jag nära på ge upp körningen men höll ut ända hem och vilken lycka det var att få krypa ner under duntäcket strax innan kl 3. Helt utmattad av den gräsliga hemresan. Nä det där gör jag inte om något mer!!!

Hoppas ni oxå haft en trevlig helg...

 

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Härligt att helgen blev lyckad. Både kul på jobb och fest är många plus i kanten. :-) Skönt att ni kom hem hela och kunde krypa ner och slappna av i sängen. Blir det en lugn nervarvningskväll nu då?

Ha det fint, kram

2008-10-06 @ 13:31:02
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Pia

Ja, att köra i höstmörker på blöta vägar är inte roligt! Jag känner mig blind och tycker det är väldigt obehagligt. Man ser ju inte ens vart vägen tar vägen ibland!

Tur att det gick bra och ni tog er hem!

Kram

2008-10-06 @ 18:00:09
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0