Helvetesveckan...

Som jag skrev i det förra inlägget så har jag min värsta arbetsvecka denna vecka. Inte bara för att jag jobbar 6 av veckans 7 dagar...jag jobbar dessutom varannan dag kvällspass och varannan dag dagpass. Detta gör att mitt status denna schemaveckan alltid är densamma, dvs zoombieliknande. Sena kvällar då jag aldrig kan lägga mig i vettig tid när jag jobbat kväll, alldeles för få timmars sömn och omänskligt tidigt uppstigande när dagpassen infaller är ingen bra kombination. Ekvationen går aldrig ihop. Detta är en klar nackdel med skiftjobb, att man aldrig får in någon vettig dygnsrytm! BLÄ! Det är bara att bita ihop o se glad ut :)! Ett fejkat leende är bättre än inget alls....

<a href="http://www.bloggkoll.com/blogg/112965/johannal?claim=1mefcwc4uzl">Följ min blogg med bloggkoll</a>

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Jag minns när jag också jobbade så. Hann inte varva ner och komma till ro förrän klockan ringde och det var dags att göra sig redo för en ny dag. Hoppas du får en bra vecka trots skift.

Kram

2008-09-09 @ 09:30:18
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Linda J

Halloj! Så du har en slitsam vecka...jag är inte avundsjuk...själv har jag toppen tider denna veckan.

Har idag fyndat en Didriksons overall...lyssnade på ditt tips. Inte helt fel att det vara halva priset heller =)

Känns helknas att handla vinterkläder redan i september...ha det gott...hoppas vi ses snart!!!

2008-09-09 @ 12:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0