Jobbstart

Nu är mina goda dagar slut! Första arbetsdagen är avklarad och heltiden hänger som en stor börda på mina axlar! Det var bra najs att få den där extra lediga dagen varje vecka som jag hade innan sommaren. Lyx kallas det! Men nu är det Jimmys tur att få njuta av den. Rättvisa...ett orättvist begrepp tycker jag!!! Nåja, jag får väll glädjas över de extra tusenlapparna som kommer att visa sig i det magiska kuvertet som kommer varje månad. De pengarna kommer väl till pass nu i höst/vinter för det är mycket som har hopat sig på min shoppinglista den sista tiden när plånboken ekat!

Jag visste varken ut eller in när min mobil väckte mig vid 05.40-snåret imorse. Det var ju evigheter sen jag var uppe så tidigt. Men det gick bra, jag tog mig upp utan att snosa en miljard ggr vilket inte är helt ovanligtt. Sen att jag slapp riva upp lillgull före skammen var ju ett STORT plus. Hon fick en mjukstart på veckan och blev lämnad av J vid 8.30. Lagom tidigt för en väldigt morgontrött  liten dam. Lämningen på dagis var niemas problemas vilket kändes skönt då hon inte varit där på nästan 3 månader. Att sedan resten av dagen på dagis gick smärtfritt kändes oxå skönt i mammahjärtat! 

  
...så här känner jag mig efter en ynka arbetsdag! Vilken vekling man är!!! 

Nu väntar film, soffan å sedan bingen...


Kommentarer
Postat av: Sandra R

Skönt att det åtminstone ger förändring i lönekuvertet. Tänk om det bara varit mer tid och inget roligt alls.

2008-09-02 @ 10:17:11
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Annelie

Ja, lyx kallas det. Välkommen till hårdarbetarnas vardag ;-)

2008-09-02 @ 15:14:29
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0