Julklappar

Jag vet att det just varit sommar. Och jag vet att jag är tidigt ute. Det är jag alltid (med undantag för förra julen då jag missat lite i planeringen)! Jag och Jimpa har diskuterat julfirande och julklappar den sista tiden och det är alltid samma diskussion varje år...vars ska vi vara? Många ställen och många släkten att välja mellan. Man skulle hellst hinna vara med alla för att slippa ångesten över de man väljer bort men tiden räcker inte till. Sen blir det en aning stressigt oxå att ränna runt överallt. Det har vi prövat ett år och det gör vi aldrig om. Aldrig! Stress-stress-stress!

Hur som hellst, i år så kommer vi att vara hårda mot släkten. En julklapp är max vad de får köpa till Agnes. Det kanske låter hårt men min+Jimpas släkt börjar bli ett par stycken och varken jag eller J vill inte att julen ska bli en dag med hysteriskt många klappar. Så många att hon inte uppskattar det hon får. Eller lär sig att det är så jämt. Även vi kommer att hålla oss till att köpa en julklapp till henne. Jag menar, hon får ju saker av oss då o då under hela året så det är inte med dåligt samvete som vi ska ransonera våra och bekränsa andras inköp!

Tycker ni att vi är för hårda?


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag tycker att ni är väldigt kloka och förståndiga!

2008-09-02 @ 21:38:56
Postat av: Tessan

Jag tycker det är helt okej att ni & alla andra köper en julklapp var till Agnes, för då kan ni köpa många julklappar till mig istället!! =)

2008-09-02 @ 22:12:58
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Pia

Jag tycker det är helt rätt!

Har sett vilka mängder med julklappar barnen kan få på julafton. På tok för mkt! För de blir ju ändå less på att öppna paket efter ca 5 st. Och sen ska de ju hinna leka med allt också.

Bra tycker jag!

2008-09-02 @ 22:18:46
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Emma

Helt rätt! Jag tycker att julen ska vara mysig. Man ska träffas och umgås och äta gott. Julklapparna skulle jag gärna vara utan helt och hållet faktiskt!

2008-09-03 @ 09:10:29
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Frida

Ni är inte alls för hårda. Låter vettigt tycker jag. Det är ju ett sånt hysteriskt överflöd av allting nuförtiden. Kör hårt!

2008-09-03 @ 10:30:26
Postat av: Sandra R

Jag tycker att det är ett sunt beslut. Så vill vi också ha det men ingen lyssnar. Lönlöst.

2008-09-03 @ 10:44:11
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Annelie

Hemma hos oss är det helt hysteriskt och nu är det sju barn i släkten som firar ihop.... helt galet.

2008-09-03 @ 16:02:18
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Kicki

Vilket klokt beslut ni har fattat.

Kristina

2008-09-03 @ 18:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0