Produktiv lördag och mindre produktiv söndag...

Igår så lämnade vi Agnes hos mamma så vi kunde köra ett race med målningen. Shit vad mycket snabbare det går när man är två som målar. Vi hann jättemycket och det kändes mucho bra när jag åkte och hämtade lillgull. Riktigt nöjd med dagens prestationer!

Idag så var det en sämre dag! Förkylningen i kroppen är ett faktum hos tjejerna i familjen. Agnes hostar och snorar och jag har varit helt däckad idag! Lagom roligt när "att-göra-listan" för dagen var lång-lång-lååång! Jag har klarat mig från hostan och snoret men varenda muskel i kroppen har gjort sig påmind, trots intag av alvedon+ipren. Det har känts som att jag blivit överkörd av något väldigt tungt fordon. Idag är den enda dagen sen Agnes föddes som faktiskt jag med lagt mig när hon sov sin eftermiddagslur. Men det var både skönt och mycket välbehövligt, kände mig betydligt piggare efter min powernap! Det är bara så jävla typiskt att jag ska bli risig när en av mina värsta arbetsveckor infaller. Under kommande vecka så är jag bara ledig en dag! BLÄ!!!

Nåja, det var väldigt länge sedan vi var sjuka så det är väll bara att gilla läget antar jag!

Ikväll så har jag gjort en beställning från Panduro. Hellst hade jag velat ha ungefär ALLT i katalogen men fick av ekonomiska skäl begränsa mig till det mest nödvändiga. Fast det blev i slutändan en hel del ändå...bl a lite julpyssel, pärlor, papper, färg och penslar. Jag har skrivit i något tidigare inlägg om planer som jag har till Agnes rum. Lite material till några av de planerna inhandlades oxå och nu längtar jag tills det kommer så jag får sätta igång. Jag avslöjar inget ännu utan ni ska få se när jag är klar.


Dessa sötingar beställde jag för 2 år sedan. Det var lite jobb innan de var klara men de blev hur söta som hellst. Jag hade dem i en kruka med granris på bron.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Såna där tomtar köpte jag förra året, men orkade bara göra 2 (av 10).... Tråkigt att ni har blivit förkylda! Vi har klarat oss ifrån det - än så länge. Vi skulle också behöva göra ett ryck med målningen, men vädrets makter verkar inte vara på våran sida. =( Krya på er! Och svara när man ringer! =)

2008-09-07 @ 22:26:05
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Tessan igen

Ja, tyvärr är det sant.... =( Livet är orättvist och svårt att förstå ibland!

2008-09-07 @ 23:05:26
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Sandra R

Trist med förkylning, låg däckad för två veckor sen. Svårt att inte bli smittad när hösten kommer och skolorna drar igång. Krya på dig och lycka till med allt roligt pyssel du ska göra sen.

Kram

2008-09-08 @ 09:15:57
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Emma

Jobbigt med förkylning, hoppas ni kryar på er!

2008-09-08 @ 14:32:43
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Annelie

Hmm, nästan så en liten pysselgen väcks i mig när jag ser de där söta små figurerna. Men bara nästan... ;-)

2008-09-08 @ 15:24:55
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0