Tråkhelg å maxad Alvedonkonsumtion

Ja denna helg har varit allt annat än spännande. Jag inledde min efterlängtade tredagarsledighet i fredags med att vakna med en överjävlig huvudvärk. Den blev knappast bättre av att jag blev tvungen att åka in till jobbet på min lediga dag för ett akutmöte runt en patient som jag är involverad i. Blääää! Nåja, det var en av 3 lediga dagar så hoppet fanns om en fortsatt bra helg. Fredagskvällen blev iaf riktigt trevlig i sällskap med Frida, Konrad och Lourens med norskt besök.

Tyvärr så övergick min huvudvärk till värsta förkylningen med allt vad det innebär så varken lördagen och söndagen har varit någon succé tyvärr :(! Trött, slut å febermatt i kroppen tar på....speciellt med en aktiv 2 åring i huset som inte tycker att det är så spännande med en mamma som bara vill vila. Men jag har fått grymma sovmornar då J tagit Agnes vilket varit MYCKET uppskattat. Sömn kan man aldrig få för mycket av!

Vi har tömt vårat medicinförråd de sista dagarna. Både jag o Jimmy har käkat alvedon som det varit godis :)! Jimpa pajjade sitt (opererade) knä i fredags när han spelade hockey plus att hans nacke havererat under helgen så hans tablettintag har varit väl befogat. Stackarn! Själv så brukar jag vanligtvis inte knapra tabletter när jag är sjuk men denna gång så fanns det inget val då sjukdomssymtomen var tvugnen att maskeras för att jag skulle orka med de aktiviteter som varit i helgen. Det har bl a varit fix inför, under och efter en klädbytardag som jag varit med och ordnat, kalas hos Fia som fyllt år och en massa ved som måste tas om hand innan helgen var över mm mm. Men i vedfrågan så kan jag tacka gudarna för att Jimmys lillebror kom och slet hela dagen med oss så att inte jag behövde engagera mig riktigt hela dagen som de gjorde. Guld värt!

Jag hade tänkt lägga ut lite av helgens bilder men min usb-kabel är spårlöst försvunnen. Hittar jag den så kan det nog bli lite bilder här senare idag. Först måste veckans första arbetspass, som är ett kvällspass, avverkas. Men innan det, lite välbehövlig frisk luft i det finfina höstvädret :)!

See ya....

Kommentarer
Postat av: Nattie

Hoppas du känner dig kryare snart, själv känner jag har min förkylning kommer krypandes.. suck... Kram!

2008-09-29 @ 11:51:20
Postat av: Sandra R

Ajajaj, bara att glömma den här helgen och se fram emot nästa lediga tid. Förkylningar är onödiga, de tar så mycket av vår dyrbara tid.

Krya på dig.

2008-09-29 @ 13:05:23
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Annelie

Vaknade just med något som känns som en halsfluss. Lika bra att gå till jobbet ikväll, så man får en snabbdiagnos med tillhörande medicinering :)

2008-09-29 @ 14:34:34
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Tessan

Är det du som har smittat mig?? Om du har hosta, så funkar whiskey bra som hostmedicin! =) Krya på dig!

2008-09-29 @ 22:05:09
URL: http:///www.nogg.se/maltegunde

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0