Tvära kast...

Idag så var det glada miner och kramar på jobbet...igår ilska och hot om att skjuta mig. Detta av en å samma person. Vändningarna är snabba. Undrar nyfiket (?) hur morgondagen kommer att bli?

När jag körde hem ikväll så förbannade jag denna årstids mörkerkörning som jag bokstavligen hatar! Det är dock det enda som jag hatar med denna annars helt underbara tid! Mina ögon är inte gjorda för att köra i det svartaste mörker. Jag blir närmast svetsblind av de mötande bilarna och jag ser knappt vägen jag kör på. Nåja, det går iaf lättare när man har slagit på lyset vilket jag upptäckte efter halva vägen ikväll och efter ett x antal svordomar över den dåliga sikten att jag missat. 

Jag har beställt en höst/vinterjacka ikväll. Eller två om jag ska vara ärlig. Jag kunde helt enkelt inte bestämma mig för vilken jag skulle välja så det fick bli bägge. Jag kommer självklart inte att behålla bägge utan skicka tillbaks den som känns mindre bra. Hoppas bara att jag inte bli lika förtjust i bägge ;)!

Så här ser den ena ut:

  

Och lilla fröken ska troligast få den här:



Jag blev så happy för efter jag bestämt mig för vilken overall som ska inhandlas inför vintern så läste jag att den fått jättebra betyg av Vi föräldrar. Bland de bästa faktiskt. Dessutom så har ju Lindex 25% på ett helt köp just nu vilket oxå uppdagades efter jag sett ut overallen. Sånt är ju bara för bra! Det enda som jag måste kolla upp innan jag shoppar den är om Agnes kan ha sin Didriksson från förra året. För då blir det den även denna vinter. 


Kommentarer
Postat av: Pia

Oh, vilken snygg kappa!

Den skulle du bli jättefin i.



Jag hoppas det glada humöret håller i sig på jobbet.



Vad gäller mörkerkörning så finns det nog inget värre än höstens svarta mörker. Det är ändå skönt att det numera är tvåfiligt till Byske och mitträcke. Då hamnar man ju iaf inte på fel sida vägen!



Drive safely!

2008-09-24 @ 23:07:55
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Jättesnygg kappa! Är den andra liknande, samma färg?



Haha, ja det hjälper alltid att få på lyset ordentligt. Men visst är det svårt att anpassa sig till mörkerkörning efter den ljusare årstiden.



Ha en bra dag på jobbet!

2008-09-25 @ 09:20:06
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Frida

Håller med föregående två talare; Jättesnygg kappa! =) Vart hittar du allt?!

Har en stilla förfrågan om overallen vi pratat om tidigare ännu är till låns inför vintern? Vet inte riktigt vilken det var, men nån i stl 80 tror jag du pratade om. Tänkte börja spana runt även jag annars.



Ha en bra dag!

2008-09-25 @ 10:12:10
Postat av: Emma

Härlig kappa, jättesnygg! Hoppas den passar



Mörkerkörning är verkligen det värsta jag vet också, jag stannar helst hemma på kvällarna så jag slipper köra bil.. Jag sitter på helspänn och väntar på älgar och renar och alla diverse faror..



Lindex overallerna verkar jättefina, kul att dom hade fått bra i testet också. Såg att dom ska ha ett test i "Plus" nästa vecka med vinteroveraller under 1000 kr, ska bli kul att se vilken dom tycker är bra

2008-09-25 @ 12:33:00
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Jessica

Där ser man! Vi har samma smak tydligen! Jag har beställt samma kappa men i lila! :)

2008-09-27 @ 17:42:58
URL: http://leossida.blogg.se/
Postat av: Tessan

Den du inte väljer kan du skicka till mig! =)

2008-09-29 @ 22:06:44
URL: http://www.nogg.se/maltegunde

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0