MIN hobby

Ofta när jag och Jimmy pratar om att JAG skulle vilja göra något på egen hand, utanför hemmet, som han så ofta gör, så säger han "men då måste du ta och skaffa dig en hobby". Och hur sorgligt det än låter så stämmer det lite. Jimmy har ju sitt älskade garage där han skulle bo om han fick, jakt, FISKE, allt som rör motorer & renovering (om man nu kan kalla det för hobby) mm mm mm. Nu har jag ju tagit tag i lite blomprojekt här hemma men det tar ju inte så mkt tid, speciellt inte vintertid :)! Sen så gillar jag ju att motionera o träna samt matlagning o bakning, men jag har saknat något annat. Jag kan ju inte stå och laga mat och baka hela dagarna :)! Jag vill heller inte vara den som bara tar hand om tvätt-disk-städ & barnen hela hela tiden. Visst, nu när jag är mammaledig så är det ju självklart att jag tar den biten men jag behöver lite mer stimulans än så.

Så ikväll har jag anmält mig till en fotokurs som jag så länge velat gå. Hantering av kameran och allmän fototeknik. Jag har en jättebra kamera men känner att jag inte utnyttjar den till fullo pga av min okunskap i fotografering. Så nu j*klar ska fotofingrarna trimmas :)! Det här ska bli huuuur kul som hellst, eller hur Pia?

När jag anmälde mig så såg jag jättemånga andra kurser som lockade...ffa pärlsmycken men även spanska, salsa och photoshop. Men var sak har sin tid...första prio är fotografering!


...snart ska jag fota mina små gull om möjligt ännu mera :)!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag ska också skaffa mig en hobby. Men jag kommer liksom inte på vad jag vill göra. Förmodligen fortsätta med yogan (som jag inte anmält mig till än), men sen då? Är jag så tråkig att jag inte har några intressen?

2009-08-26 @ 00:27:32
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Veronica

GUD så kul... Å så mycket som du fotar är det verkligen klockrent val av kurs. Du kan få träna på mina barn om du vill:)

2009-08-26 @ 07:01:56
URL: http://jen-jon.bloggagratis.se
Postat av: Linda S (kreativ)

Gud vad roligt!!!! Jag vill haka på!! ;) Har inte sett nån sån kurs här, bara något liknande, och det var jättedyrt. Nyligen kollade jag upp drejning, men oj vad man får öppna plånboken... så det blir inget! Ser fram emot att läsa i din blogg om din kurs sen, o se bilder du tagit med nylärda finesser!!! :)

2009-08-26 @ 07:33:10
Postat av: Pia

Japp, nu har jag skickat in en elektronisk anmälan! Hoppas det funkar! Försökte maila in min anmälan tidigare i sommar, men det gick dåligt.



Men nu håller jag tummarna för en plats så att jag (VI!) ska kunna utnyttja våra kameror till fullo.



Sen får väl steg två kanske bli att gå photoshop-kursen? :)



Jag hoppas det blir av för det ska bli ROLIGT!

2009-08-26 @ 10:01:24
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är konstigt att det ofta blir sådär. Att karlarna har massor av hobbys och själv står man där med städning och bakning osv... Jag håller med dig om att det också är kul, men det är ju inte någon riktig hobby. Fotografering är ju superkul! Var finns den kursen? Jag har hållt utkik efter kvällskurser men jag har inte hittat någon fotokurs.

2009-08-26 @ 10:34:29
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Lisa

Men du vad kul med fotokurs, låter riktigt spännande!

Är det genom ABF eller?

2009-08-26 @ 13:22:36
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag skulle vilja veta vad du har för kamera. Kram

2009-08-27 @ 00:06:46
Postat av: Johanna

Jag har en canon eos 400d!



Lisa: Jepp, abf.



Emma: På fotoklubbens lokaler på E:4an i Ske-å.



Annelie: Haha...verkligen inte!!!



Veronika: Jag lånar gärna dem för lite träning!!!

2009-08-29 @ 15:58:36
Postat av: Martina

Det där låter jättetrevligt! Men var hittade du dessa kurserna?!

Jag behöver också ett intresse! :)

2009-08-31 @ 22:49:06
URL: http://www.metrobloggen.se/fantasie
Postat av: HannaÅBonnie

Hej! Har hittat hit genom Lisasblogg redan i våras, bruka va in här ibland för att få lite inspiration å se fina bilder (så kursvalet låter som absolut rätt), alltid intressant med bilder. En blogg utan bilder är inte så kul...



Jag har åxå en eos400 som jag bruka bränna av bild efter bild på, det är bara objektivet man skulle ha fått pröva byta ut nångång till något riktigt skarpt ett ;-) har en liten ouppdaterad hemsida som jag hoppas ska hinna sköta om bättre här i vinter. De kanske bli en hemsida för dig åxå nu när du börja kursen ;-) ha de så bra å "skjut skarpt"



;-) /Hanna

2009-09-04 @ 19:07:53
URL: http://www.hobbes.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0