S-O-L-I-G-A dagar

Det är dagar som dessa sista dagar som man bara vill arkivera i minnet och plocka fram när novembermörkret och kylan infaller. Det har varit så sjukt bra väder här i flera dagar nu och ska man tro på prognosen så kommer de goda dagarna att hålla i sig ett tag...LYCKA! Vi har gått ner till havet varenda kväll och tagit ett kvällsdopp i det ljumma vattnet, vi har suttit ute på altanen sent och ätit räkor och vi (hm, jag) har har tänt massa ljus nu när sommarkvällarna börjat bli mörka! Vi har semester och njuter av livet helt enkelt!

Igår så bjöd jag på middag här hemma. Jag hade gjort en köttfärspaj som verkade gå hem hos sällskapet. Efter middagen så tog Jimmy och Jonny alla kids och gick till stranden så vi ladies fick tjattra och sippa på vårat dricka i lugn o ro. Det var det ingen av oss som klagade över! Med 5 barn så blir det lätt ganska stimmigt och rörigt. Efter lite dryckesintag så gick vi ner till bastuflotten. Jäsiken vad jag förbannade att kameran lämnades hemma för guuuud i tider så fint det var. Fullmånen lyste upp hela havet och utsikten var helt obeskrivlig! I detta månljus så simmade hela gänget och vattnet var mycket varmare än lufttemperaturen. Till o med badkrukan själv (jag alltså) tyckte inte ens att det var kallt. Lite lätt uppfriskande kanske vore rätt uttryck ;)!

Idag så har 3/4 av familjen varit till stan. Agnes lämnade vi hos momme där vi förstod att hon skulle få det mycket trevligare än i ett väldigt hett Skellefteå! Jag besökte frissan med ordern...nu ska det falla MYCKET hår. Fick dock först ursäkta mig, i vanlig ordning, för min egenhändiga klippning. Fast hon börjar bli van, min frisör, att jag har varit och naggat lite själv innan jag får tummen ur och bokar in ett besök :)!

Så här blev det...


Eftersom jag hade med mig Jimmy på stan så innebar det EFFEKTIV shopping. Jag vet ingen som hatar att gå på stan så mycket som han. Det är oxå därför som han aldrig får följa med! Men iom att vi skulle shoppa massvis med marksten så kände jag inte för att köra släp och lasta allt själv. Hur som hellst så fanns inget utrymme för att strosa i affärerna i lugn o ro utan det var speedy som gällde i stadens affärer. Jag hade så grymt tur att hitta hela min outfit inför lördagen på den andra affären så plågan för Jimmy på stan blev kortvarig :)! Han hann bara klaga ett 10-tal gånger under våran lilla shoppingtur!

Manne har fått börja sitta i sin bumbo och det visade sig vara en stoooor hit! Det blir inga längre stunder då skallens tyngd gör sig påmind efter ett tag. Hur nöjd kille som hellst... 




Therese tycker att han ser ut som en liten gubbe och jag kan faktiskt inte annat än hålla med!

När storasyster busar med honom är oxå mycket uppskattat hos lilleman. Det märks hur glad han blir när hon kommer och tjollrar med honom. Och hon i sin tur tycker det är skitkul när hon får respons från honom!


...mina godingar

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad snygg du blev i håret!!! Du har verkligen tacksamt hår, tjockt och fint!

2009-08-05 @ 23:47:29
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vad sjutton är en bumbo? Måste nog googla det. Fanns inte när Emma var bebis :-)

2009-08-06 @ 01:16:54
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Anna G

Wow! Gillar frillan! Här blev det Furuögrund på eftermiddan! Skönt med ett dopp!

Kram Anna

2009-08-06 @ 20:13:41
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Frida

Jättesnygg frisyr! Gissa om man blir sugen på ett besök hos frisören... Ska bli kul att få se frillan live vid tillfälle.

En liten gubbe kanske han är, men gusis så söt! Bara sötare och sötare!

Ha det så bra och fortsätt njuta utav värme och bad.

2009-08-06 @ 22:12:08
Postat av: Linda S (kreativ)

Hahaha det där med affärer känner jag igen!! Hellre har jag 2 griniga ungar med mig på stan, än en grinig make! Han gnäller värst! haha Sitter o läser ifatt bloggar, har varit på semester.. så det blir bara kort kommentar denna gång. Kram!

2009-08-07 @ 22:28:07
Postat av: Nattie

Wohoo vilken pingla! Du blev jättefin i håret! Och "Mannekorven" ser ut att trivas i sin fina stol.

2009-08-08 @ 19:58:05
Postat av: Sara

Snyggt värre, och bumbon den är oumbärlig,oj så söt han är=)

2009-08-08 @ 20:37:33
URL: http://livetpabankgatan.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vilken liten gladskit ni har! Så härligt med skrattande kids. Gillar frisyren, snyggt!

2009-08-08 @ 22:46:31
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0