Suring å sommar...



Idag så fanns inga andra alternativ än att packa ihop alla strandgrejer å kids för ett besök på byns lilla plajja. Dryga 20 grader visade nämligen termometern när vi steg upp "i morse" och solen sken som aldrig förr! HÄRLIGT!




Igår så var vi på surströmmingsskiva hos Danne & Emma. Där var det dukat långbord i deras garage för ett 20-tal personer. Maten var bara för underbart god i vanlig ordning när det bjuds på surströmming :)! Sällskapet var även det kanon så vid 01-tiden så rullade vi glada & mätta hem. 




...mina fina killar :)






Manne med 15 dagars äldre & dryga 3 kg tyngre Oskar! Mamma Linda är Dannes syster och Jimmys barndomskompis.


Coolaste Uno, Patte & Annas pojk!



Söta Knut hade hittat blomsprutan!

I afton så tog vi en kvällspromme och gick till stranden igen. Vilken sjukt fin afton det varit/är...SOL, helt vindstilla, havet var spegelblankt vilket inte händer så ofta, och det var alldeles ljummet i luften. Jimmy & Agnes plaskade på i vattnet hur länge som hellst och Manne låg och sprattlade näck på en handduk på stranden. Själv så nöjde jag mig med att doppa mig halvvägs. Jag är ju jordens största badkruka och det krävs betydligt fler grader, eller en varm bastu, för att få mig att doppa mig helt.

Ikväll blir det en tidig kväll för fröken Långdahl! Jag misstänker att jag håller på att åka på Astrids åkomma så jag ska nog ta personbästa i tidigt sänggående i sommar! Jag har bara ett tvättberg, likt mount everest, att ta itu med innan jag kryper ner i sängen!

Sayonara...

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för i lördags! Agnes Kavat-skor samt hennes princess-kudde blev kvar här. Hoppas hon inte är i akut behov av dem! Vi ses förhoppningsvis snart igen

2009-08-03 @ 09:59:28
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Annelie

Fina bilder som alltid :-)

2009-08-03 @ 10:04:22
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Linda J

Vilken härlig dag ni verkar ha haft!!

Själv har jag hållt mig hemma i skuggan med lillan...ska börja packa ihop lite inför trippen ner till skåne...blir ju en hel del med 2 barn har jag märkt. Vi tänkte stanna i Vimmerby på vägen tillbaka och ta in på hotell i västervik...ska bli nice med lite lyx =)

2009-08-03 @ 18:44:23
Postat av: Martina

Hallå där! Ja visningen är kl 17-18 så 18 hos er blir perfa!

Tänkte ta med cupcakes... :)

2009-08-03 @ 21:20:04
URL: http://www.metrobloggen.se/fantasie
Postat av: Anna G

Hi hi! Jo nog är det härligt med dessa sommardagar! Idag var det en perfekt temp i solen samt en lätt bris! Jag nöjt av fulla drag!

Fina bilder du presenterar!

Ha det gott!

Kram Anna

2009-08-04 @ 17:40:16
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Jottan

Jag var ute och svängde omkring i Kågetrakten denna kväll och döm om min förvåning när jag ser din lilla tjej i verkligheten så att säga! Jag rent tittade både en och två gånger :-).

Hon är för söt!

2009-08-05 @ 18:00:32
URL: http://jottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0