Kalla torsdag

Sjutton härliga minusgrader visade termometern när vi steg upp imorse. Fårrden var inte på topp då jag glömt stoppa i motorvärmaren igår kväll, oops! 

Efter jag lämnat Agnes på dagis så gick jag ut på en långpromme med Sadie (hund som vi sköter i 3 v). Trots den mycket kalla luften så var det helt fantastiskt ute...nästan magiskt! Strålande sol och knarr under skorna. Vi var ute i över en och en halv timme och jag hade kunnat vara ute mycket, mycket längre om det inte vore för att jag hade lite att göra hemma innan dagishämtningen. Manne låg som en michelingubbe, påbyllsad med ungefär allt varmt han äger & har, i sin vagn. Där ligger han för övrigt ännu och sussar så gott! 


...vintern när den är som bäst :)!
Solen hade inte riktigt gått upp och himlen var alldeles rosa. Ser ni röken från havet? Jag trodde först att det var dimma tills jag kom närmare. Det är så häftigt när vattnet är varmare än luften.


Kommentarer
Postat av: Linn

Oj så vacker bild! Här i Falmark hade vi -21, så Svante fick sova inne idag!

2009-12-17 @ 20:16:24
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Ida

Om det hade varit sand, palmer och en stor sol så hade jag nog gråtit en skvätt av lycka!! Just nu sitter jag mest och fryser.. hur hände det här?? Jag som alltid har tyckt om vinter och friska, röda utekinder.. Kan det vara åldern? :)

2009-12-17 @ 21:08:47
Postat av: Ida

Glömde säga att bilden är jättefin!! (även om jag plötsligt blivit ett sandstrandsfreak.. :)



Kram!!

2009-12-17 @ 21:10:17
Postat av: Johanna

Linn: Tack :)! Shit, 21 grader..brrr! Förstår att han fick sova inne!!!



Ida: Tack till dig me! Haha, jag tror att du bor i fel del av landet. Eller världen rättare sagt om det är palmerna du vill åt ;)! Fast jag e glad att du bor nära!

2009-12-17 @ 21:19:03
Postat av: Maria

Vilka underbara bilder!

Här i Boden visade termometern idag på friska -21. Längtar som sjutton efter lite sol och värme nu :-)

2009-12-17 @ 21:22:24
Postat av: Tessan

Superfina bilder!! Båda 2! Nu är min kamera på väg! =)

2009-12-17 @ 22:26:58
URL: http://www.nogg.se/jerry
Postat av: Pia

Första bilden ser nästan overklig ut! Men jättevackert!



Och jag gillar att det för ovanlighetens skull dyker upp en bild på damen själv! :)

2009-12-18 @ 10:15:18
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Nattie

Vilken härlig bild på havet! Och du är lika fin på bild som alltid!!

Stor kram och trevlig helg!

2009-12-18 @ 13:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0