Hemska mardröm...

Vanligtvis så kommer jag i princip aldrig ihåg vad jag drömt på nätterna och mardrömmar vet jag knappt att jag haft. Men detta är som sagt vanligtvis. Nu, och även förra gången jag var gravid, så drömmer jag nästintill varje natt. Eller rättare sagt, jag kommer ihåg när jag vaknar vad jag drömt. Och oftast så är det hemska grejjer. Riktigt hemska!

Imorse så vaknade jag alldeles panikslagen. Det tog ett tag innan jag insåg att det var en dröm som jag kom ihåg och inte något som verkligen skett (tack gode gud). Jag drömde att jag var arg på Agnes. Jag minns inte varför men till slut blir jag så vansinnigt arg att jag tar tag i hennes hår och bär henne till sitt rum (i håret alltså). Jag sätter ner henne på sängen och slår henne i ansiktet flera gånger medan tårarna rinner nerför hennes kinder. Nu fattar ni varför jag var alldeles svettig när jag vaknade??? Det var så hemsk känsla att håret på armarna stod rakt upp. Jag kan bli arg, väldigt arg, men jag skulle ALDRIG-ALDRIG-ALDRIG tänka tanken på att slå...inte ens för en sekund! Inte dra henne i håret heller för den delen! Fattar heller inte varför jag drömmer om något som aldrig skulle kunna hända? Jag säger iaf som Agnes alltid säger..."man får inte vara dum, bara pussas å kramas"! Nej fy 17, sådana drömmar klarar jag mig utan!!!

Idag kan jag lugnt påstå att vi har fått "lite" snö! Det var med andan i halsen som forden styrde hemåt på de kaotiska vägarna. Jag fick rent ta sats med bilen för att komma in på våran uppfart utan att köra fast! Hela familjen gick ut i afton för att hjälpas åt att röjja bort det värsta och gudarna ska veta att vi fått skotta i flera dagar om inte Jimpas traktor funnits till förfogande!

...räddaren i nöden!



...det var någon som glatt hjälpte till & skottade flitigt med lillspaden!



...snygg i nya ryssmössan :-)!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Här har det faktiskt också snöat en del, men inte så jag behövde hyra in en traktor ;-)

2009-02-05 @ 22:06:55
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Tessan

Men huvva, vilka hemska drömmar du har! Ja ni har verkligen mycket mer snö än vad vi har här. Fast dom korten tog jag i lördags och idag har det snöat, så nu har vi mer snö.

2009-02-05 @ 22:20:10
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Sandra R

Men usch vilken dröm! Jag har också såna, undrar var hjärnan får de idéerna ifrån?

Ojojoj så mycket snö ni har fått! Ja, vi har barmark här. Det kom lite snö imorse men nu är det tjockdimma och näst intill ösregn. Kontraster!

Sov så gott inatt och dröm sött. Kör försiktigt till jobbet. Kram

2009-02-05 @ 22:45:43
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Lena

Drömmar kan vara vidriga!!Och man mår så dåligt när man vaknar :-( men det är skönt att inser att det bara är en dröm.

Den sista bilden, vad härlig den är!

2009-02-06 @ 13:05:35
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fy vilken dröm! Men allt känns ju mycket bättre när man ser den underbara bilden på Agnes!!! SÅÅ SÖT!!

2009-02-06 @ 21:17:45
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0