Men goddag yxskaft!

Idag så fick jag hem ett paket med kläder som jag beställt. Det innehöll bland annat ett par efterlängtade mammajeans som jag verkligen sett fram emot att få hem då byxor som jag kommer i minskat drastiskt i garderoben. Hur som hellst...jeansen var kanonsnygga men såg en aning stora ut. Prövade dem och konstaterade snabbt att de, trots min jättekula, var som tält på mig. Inte så konstigt då jag synade lappen i brallorna och upptäckte att det var strl 44!!! Va faaan, vad är nu det här? Jag ringde postorderföretaget och ifrågasatte detta. Nu ska ni höra vad jag fick till svar..."jag ser att 38:orna var slut , ja även 40 och 42:orna, så dom skickade de som fanns i lager"! Ja vad säger man...PUCKON!!!

Ikväll har vi varit på kalas hos Jimmys mamma som fyller år idag. Agnes skulle prompt ha både kalasklänning och kalasskor. Jaha, bara att gilla läget antar jag! Vi kunde inte direkt matcha Jimmys brors present, ett till barnbarn dagen till ära, men jag hittade ett jättefint armband som verkade gå hem hos farmodern :)! Vi har helt galet många i släkten och bekantskapskretsen som fyller år i februari och mars att det är kalas och uppvaktningar mest varje dag. Igår så var det litet kalas här hemma för Jimpa som fyllde år förra helgen och till helgen så ska vi uppvakta inte mindre än 3(!) som fyllt/fyller år.


Kommentarer
Postat av: Anna B

Ibland kan man verkligen fundera på hur man tänker... Inte alls i detta fall gissar jag!

Hoppas ni njutit av den vackra dagen och att ni inte fryser häcken av er... vi har nämligen minus 24 just nu brrrr! Kram anna

2009-02-09 @ 20:20:49
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Anna B

Ibland kan man verkligen fundera på hur man tänker... Inte alls i detta fall gissar jag!

Hoppas ni njutit av den vackra dagen och att ni inte fryser häcken av er... vi har nämligen minus 24 just nu brrrr! Kram anna

2009-02-09 @ 20:26:00
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Emma

Haha vilket skitföretag :-) Lustig tanke..



Tisdag den 21 April kl.19.00 är det Me&I party hos mig så då är ni välkomna!!

2009-02-09 @ 20:45:50
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Lena

Ehh...ja det var ju ett inteligent postorderföretag...håller med, Puckon!

2009-02-09 @ 21:48:09
URL: http://lejonkvinnan.blogg.se/
Postat av: enny

Men det är ju sånt som man ska kolla INNAN man blir ihop!! Du har ingen rätt att gnälla över det nu, man ska ju ALLTID fråga en potentiell pojkvän hur många släktingar han har, just för att slippa åka runt på kalas och presentköpande med en stor mage i vädret!... Nåja, till nästa liv så vet du det...

2009-02-10 @ 00:14:20
URL: http://jennyfalukorv.blogg.se/
Postat av: Malin M

Det var bland det korkaste jag hört!!!



/Malin M

2009-02-10 @ 16:45:27
Postat av: Pia

Hahaha, hur tänkte dom när dom slängde iväg ett par byxor på posten som inte bara var en storlek för stor, utan tre?!

Och visst ringer man isf först och kollar om du vill testa dom i en annan storlek i st?

Även om det hade gällt en storlek för stor... konstigt!

Hoppas du slipper betala någon frakt för att skicka tillbaks dom.

2009-02-10 @ 21:14:22
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0