Sjukt trötta söndag!

Idag har det varit en galet TRÖTT dag! Jag kom i säng kl 04.20 i natt, eller i morse kanske man ska säga, så kroppen har gått på lågvarv hela dagen. Det var länge sedan jag var uppe så länge vilket har straffat sig idag!

Vi var på bröllop i Luleå igår. Superfint å mycket mycket trevligt vilket bidrog till det sena klockslag som jag entrade sängen! Vi var dessutom helt barnfria dagen till ära och det var sååå skönt att sitta i lugn & ro och slippa tänka på blöjbyten, mat och sovningar hit & dit. Lyxigt värre! Agnes sov hos mamma och lilleman fick spendera sin första natt utan oss hos faster Sandra. Det var första gången som vi hade barnvakt en längre tid på Manne vilket kändes lite märkligt. Jag är ju sen 2 1/2 månad tillbaks van att ha honom i princip dygnet runt. Jag överlevde...trots att jag höll på längta ihjäl mig efter honom :)!   


Linus & Helena


Jag & Jimpa...lika "snygga" på bild som vanligt, haha ;)


Det var verkligen inte igår som Jimmy hade sin uniform på sig så på vägen till bröllopet så upptäcker vi att det vita på hans mössa var HUR SKITIGT SOM HELLST! Nu pratar vi inte om några småfläckar utan riktigt j*vla dyngig. Såg mindre najs ut så det måste bli en rejäl sanering av den innan nästa bröllop som vi ska på i början på augusti. 

Vi har påtat på ute på gården hela dagen idag. Pappa och Jimmy har kört & krattat ut en del av all matjord på våran tomt och jag och mamma har grävt rabatt och planterat en buske och perenner som vi var och shoppade i fredags. Jag blev superdupernöjd över rabatten (som inte är helt färdig ännu). Gud vad kul det känns att det börjar hända lite på våran gård!!! Det kommer att bli kanon när vi är klara...om typ 100 år vill säga för shit vad mkt vi har kvar att göra :)!

Så här ser det ut på våran tomt nu...

...det ljusa ni ser runt jordhögarna är samma konsistens som löspuder. Ni kan ju tänka er hur grymt mkt det dammar när man går eller när det körs traktor där. Idag när jag kom hem så var det som ett stort moln över våran tomt då pappa var där och körde traktor. Herremingud vad jag kommer att få skura grannarnas (och mina egna för den delen) fönster för de lär inte vara speciellt nöjda!!!

Vi har haft en grym hjälpreda med oss under dagen! Gud vad hon har burit och slitit. Och SURRAT i 110 i vanlig ordning! Precis efter jag tagit den här bilden så berättade hon att hon tyckte att jag och hon kunde vara prinsessor och sjunga och dansa medans Jimmy kunde vara kung och sitta i soffan och kolla på tv! Ehh???




...luktcheck av de nya blommorna!



...lillebror attackerar :)

Nu ska jag göra något som inte hänt på de senaste månaderna...dvs gå och lägga mig före klockan 23. Det om något är ett säkert tecken på att jag är toktrött! Jag hade tänkt lägga ut några fler dopbilder ikv men det får vackert vänta tills morgondagen!

natti natti...

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vi väntar...

2009-07-05 @ 23:28:10
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj vilket projekt på gården, men det kommer ju att bli kanon!!

2009-07-06 @ 13:15:04
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0