Lätt som en plätt...

...blir städningen när man får hjälp :)!

Agnes är så rolig, så fort jag säger att vi ska städa så blir hon ÖVERLYCKLIG! Verkligen superglad och vill hjälpa till med ALLT! Det ska bli intressant att se om det håller i sig när hon blir tonåring!!! Jag synar!


Idag har vi haft en minst sagt lugn dag här hemma! Inte frivillgt lugn utan påtvingad då jag gått och dragit på mig en förkylning som gjort sig påmind i gammkroppen de sista två dagarna. Självklart så kunde jag inte hålla mig frisk tills Jimmy kommer hem. Nu är det inte så att jag är döendes sjuk, liggandes som ett nödslakt och kippar efter luft, utan bara så där allmänt matt som en hederlig förkylning kan få en att bli. Men den minsta förkylningen gör sig nog lite extra påmind när man har två barn att vårda på egen hand. Och en 3-åring köper inte läget att mamman i fråga ligger på soffan hela dagen.



Imorgon så kommer iaf min andra hälft äntligen hem! Gudarna ska veta att han är efterlängtad!!! Men livet de sista 11 dagarna har med facit i hand gått över förväntan. Det är klart, utan den hjälp som jag fått från nära & kära tror jag kanske inte att jag tyckt samma sak! Det är guld värt att ha hjälpen så nära till hands!!! 

Kommentarer
Postat av: Anna B

Ja det är inte skoj att känna energin saknas när det finns två små att ta hand om. Tur i oturen har ju Manne sovit gott på nätterna! eller hur?

Lilla städhjälpen är en bra investering om den lillan vill fortsätta... ;)

Ha det gott idag! För idag är det fredag!!!

Kram Anna

2009-06-05 @ 06:34:45
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sandra R

Du är ju för rolig, Johanna. Nödslakt? Kul att Agnes gillar att städa. Are gillar tanken men sen tar det stopp när vi ska förverkliga det hela.

Hurra för att J kommer hem lagom till helgen. Den är väl fullbokad? :)

Krya på dig! Kram

2009-06-05 @ 07:25:04
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Pia

Hej!



Fotokurs låter intressant!

Har du nån aning om vilken dag och tid det skulle vara isf?

Jag brukar alltid lyckas fylla upp alla kvällar så att jag knappt får nån tid över... men om jag har planerat in den från början så borde det ju funka!

Vad innehåller kursen? Är det även redigering med? Kan jag gå in o läsa om den på nån sida på internet?

Jag vill gärna lära mig mer, så jag hakar gärna på bara det är en bra tid osv. Kul!



Vi hörs!

Pia

2009-06-05 @ 16:45:27
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0