Lyckad torsdag

Jag fick min välbehövliga sovmorgon imorse :)! Vaknade för ovanlighetens skull PIGG vid 8.30-snåret av en pigg & glad rödtott som kom instormandes i vårat sovrum.

Dagen har varit lugn i ordets rätta bemärkelse. Så skönt! Det blev en soft hemmadag bortsett från en avstickare till blomaffären och storhandling. Agnes är verkligen en pärla att ha med i affärer och kanske beror det på att handla är bland det bästa hon vet. Det är aldrig *pepparpeppar* något tjafs eller tjat utan hon går så snällt med sin lilla vagn. Men...idag så kom jag på henne att stå vid godishyllorna och stoppa ner en kola med papper på från lösviktsgodiset i fickan på sina byxor. "Vad GÖÖÖÖR du"??? Hon brukar aldrig någonsin röra lösviktsgodiset så gissa om jag blev paff när jag såg vad hon gjorde. "Jag skulle bara stoppa den i fickan vet du mamma" fick jag till svar. "Den var så fin". My good, rackarunge! Så det fick bli en liten föreläsning i vett & etikett för den lilla snattaren! 

Ikväll så har jag & Agnes varit på promenad och plågats av de norrländska odjuren...MYGGEN! Fy 17 vad jag hatar den här perioden av sommaren då de är som mest på hugget. Sen underlättar det ju inte att vi bor i ett riktigt mygghål :(!

En av dagens teckningar...

...visst är den söt!

"Mamma jag älskar våran pojke Manne" sa Agnes idag. Jag säger bara...me to :)!

Kommentarer
Postat av: Anna B

Både ser och förstår att det verkligen varit en toppentorsdag! Jag minns sonen när jag förklarade att han var tjuv eftersom han tagit en krona av morfar. Att han skulle vara tjuv tills han lämnade tillbaka den... Gissa om det tog. Han var 4...

Nej nu ska jag till att sjunga "Den blomstertid"... och gråta en liten skvätt...

Ha det gott! Kram Anna

2009-06-12 @ 06:41:36
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Nattie

Heej!

Iiingen aning vad de planerat för midsommar. Vi ska vara på gräddhyllan iallfall ;)

Kram!

2009-06-12 @ 09:46:40
Postat av: Jottan

Men menar du att din lilla 3 åring är så duktigt på att rita! Helt klart imponerad!



Våra älsta måste vara ganska samma ålder tror jag också, Emil fyller 3 år på Söndag.

2009-06-12 @ 15:07:25
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Pia

Helt underbart!

Alltihop!

2009-06-12 @ 18:48:18
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0