Magsjukedag nr 2

Inte så stor skillnad lägesmässigt iaf :)!



Men det går frammåt...inga kräkningar sen igår och febertermometern har börjat visa nästan normal kroppstemperatur igen. Skönt! Aptiten däremot är inte på topp och lilla fröken är väldigt svårmutad med allt som har med mat att göra. Men man vet ju själv hur sugen man är på mat när magsjukan är ett faktum!!!

Vi försöker vanligtvis vara rätt restriktiva med tutt(napp)användning, filmtittande och godisätande här hemma. Men nu har filmerna rullat nonstop sedan gårdagen, tutten tror jag aldrig har lämnat hennes mun och den lilla tablettasken sitter som fastgjuten i hennes hand. Nåja, får väll frångå lite principer i ett sånt här läge. När hon fick godisasken så sa hon..."men mamma det är ju inte lördag idag!", haha!

Lilleman är frisk och pigg iaf! Eller pigg var väll kanske att ta i , latkorv som han är. Jag hängde en mobil över skötbordet idag och fick mig ett gott skratt när han upptäckte de färgglada fiskarna som hängde ovanför honom. Han såg så j*dra rolig ut där han låg och snackade med fiskarna :). Det är så häftigt nu när han börjat bli så medveten om saker runt omkring honom.


...ja ni ser inte fel...jag har hängt upp anordningen på en skurmopp! Det avslöjar lite om hur händig jag är!!! Eller ohändig rättare sagt!

Jimmy ringde från jobbet idag och berättade att de har familjedag på F21 img. Då får anhöriga komma och åka helikopter, fika mm. H*elvetes, j*vla skiiiit säger jag bara! Så klart att vi skulle behöva missa det! Det hade varit världens upplevese för Agnes som har pratat så länge om att få åka helikopter!!!

Kommentarer
Postat av: Linda S

nej vad trist att missa helikopter!!! Hoppas det blir fler tillfällen!! Krya på sig lilla stumpan! :)

2009-06-16 @ 17:12:02
Postat av: Anna B

Det var verkligen synd att missa helikoptern men det kommer säkert fler dagar när lillkorven blivit äldre och kan få vara med oxå!

Nu är det verkligen semester! Nu ska jag lägga mig och vila en stund... sent i går och tidigt i morse börjar kännas i kroppen!

Ha det gott! Kram Anna

2009-06-16 @ 17:53:46
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0