"Imse vimse spindel"

Idag så har Agnes gått igenom hela registret med barnsånger med rörelser för lillebror. Varenda en vågar jag nog lugnt lova :)! Är det inte bokläsning så sjungs det för honom. Men han klagar inte. Tvärtom så syns det på honom nu hur glad han blir.



Dagen har innehållit mestadels arbete på våran tomt. Från att det har sett ut som att värsta explosionen har ägt rum här ute så är det numera riktigt, riktigt fint och slätt. Allt tack vare pappa som varit här med traktorn och hjälpt oss i flera timmar. Nu fattas bara matjorden. Är det någon som är sugen på att sponsra 15 000 som den kommer att kosta så är det bara att hojta till! Hutlöst och trist men ack så nödvändig utgift, BLÄ! Vem sa att det är billigt att bo i hus??? Mamma har ritat ett förslag på hur vi ska göra ute på gården med rabatter, buskar, grillplats, lekstuga, sandlåda, lampor mm och nu ska ni få höra något helt otroligt...Jimmy godkände i princip hela förslaget *HALLELUJA*! Några små justeringar men i det stora hela gillade han den. Wow säger jag bara :)!



Måndag och ny vecka imorgon! Det känns som att det kommer att bli mycket planering och förberedelser de kommande 2 veckorna. Det är ju midsommar, Agnes 3-års dag och dop inom loppet av en vecka! Jalla jalla...

Kommentarer
Postat av: Annelie

Du får göra som jag och börja jobba i norge ;-) Fina extraslantar.

2009-06-07 @ 23:06:40
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Linda S

det var det sötaste!!!!! Åh!!! :)

2009-06-07 @ 23:08:09
Postat av: Pia

Så spännande! Kul med trädgård. Är avis att du kan plantera ute, men absolut inte avis över jordpriset. Huvva! Det är ju "bara jord"?



Hör av dig när du vet mer om fotokursen. Jag tror det skulle vara jättekul faktiskt! Håller bara en liten reservation med tanke på att jag alltid brukar ha mer än tillräckligt inbokat på kvällstid. Men jag gillar ju att fota och vill verkligen lära mig kameran bättre!



2009-06-08 @ 06:00:17
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Anna B

Åh så spännande att börja riktigt från början med trädgården. Här tar vi det allt eftersom. Det har ju bara tagit X antal år! Men det ska gå sakta. Så man hinner känna efter lite...

Önskar dig en bra start på veckan nu!

Kram Anna

2009-06-08 @ 06:56:44
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Bettan

Är det någon på allvar som sagt att det är billigt att bo i hus?! ;-)

Vi ska måla om nu och det lär inte heller bli billigt...huvva!

2009-06-09 @ 10:54:13
URL: http://wigenstam.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0