Jag DÖÖÖR...

...av värmeslag!!! Fan vad jag plågas när det är så här varmt som det har varit de senaste dagarna. Jag kan verkligen inte tycka att det är skönt när termometern visar över 25 grader. Imorgon så sägs det dessutom bli runt, tom kanske över, 30 grader...hualigen!!!   

Idag så var vi förbi 4H en sväng så att tjejerna skulle få rida. Jag tänkte att det skulle bli en hit för hästbitna Agnes vilket det även var...tills hon ridit ett varv, "JAG VILL INTE RIDA LÄNGRE"! Det förvånade mig då hon var så himla kaxig sist och dessutom pratat så länge om att hon vill rida igen. Men det är mycket nu som inte är som det brukar vara i vår lilla 3-årings värld. Idag t ex så ville hon sitta i mitt knä när vi åkte båt för hon var så rädd. Rädd??? Hon som varit ute med båt en miljard gånger utan någon som hellst ängslan! Och så har vi vårat nytillkomna, eller jag kanske ska säga påspädda, duschproblem. Hon har länge hatat att tvätta håret men det har funkat någolunda om hon fått hålla en handduk för ögonen. Nu går ingenting, hon skriker som en skållad råtta och blir fullkomligt vansinnig om jag närmar henne med duschslangen. Jag fick tips att använda en soppslev och sleva vatten över hennes huvud och det funkade faktiskt. Så vi får köra den varianten ett tag nu för tvätta håret är ju ett nödvändigt ont!




Söta kusinen Lina är på besök


I afton så var vi ut till "raffars" (Agnes farfar) stuga i havet. My good så ljuvligt det var med lite havsvindar denna ohyggligt varma dag! Det är verkligen så uppskattat att ha havet så nära denna årstid!


Dame Edna & Lina


Anja tog sitt första dopp i havet i afton. Men jag kan lova att det dröjer 20 grader till i vattnet innan jag hoppar i...KALLT!!!


Sandra fixar mat på mourrikan


Kvällsmys med lillebror i soffan.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Havet ja. Lyxmaja.

2009-06-27 @ 01:09:17
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja! Håller verkligen med dig, vi norrlänningar är inte gjorda för +25, håller mig i skuggan så gott det går. Duschproblemet med agnes kommer säkert snart att gå över, men det följs säkerligen av något annat. Dom är roliga dom små =)

2009-06-27 @ 21:33:06
URL: http://www.livetpabankgatan.blogspot.com
Postat av: Anna B

VAd skulle vi göra utan havet? Dö av värmen gissar jag!

Nu önskar jag lite mer skugga tack!

Ha det gott! Kram Anna

2009-06-28 @ 21:58:04
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Jottan

Du kan verkligen fånga ögonblicken! Jag är sååå imponerad!

2009-06-30 @ 19:17:53
URL: http://jottan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0