Härliga måndag

Idag har det varit en bra dag! Lagom varmt och lämpligt mycket aktiviteter. Dagen startade dock mindre roligt med en syn av Agnes fullkomligt nedblodade ansikte. Hon hade blött näsblod under natten så varken hon eller hennes säng var särskilt fina! Hon fick själv en smärre chock när hon fick se sig själv i spegeln!

Vi har, trots att jag tycker att vi haft en lugn dag, hunnit med en hel del här hemma. Tvätt-städ-disk är avklarat så nu är huset äntligen beboeligt igen :)! Övrig tid har spenderats ute i den något lägre temperatur än vad som varit tidigare dagar. Me like! Allt över 25 grader tycker jag är olidligt! 

  
...lilla trädgårdsmästaren! Visst har vi "grön & fin" gräsmatta, haha! Lite regn vore kanske på sin plats snart!

Ikväll så har Agnes, Anja och deras mormödrar varit på sin första cirkus. Det verkar ha varit en riktig hit för hon har inte surrat om annat sen vi kom hem. Jag var lite osäker om de skulle orka sitta så länge men det var visst inga problem.

  
...en kaleen som Agnes säger :)!

Själv så passade jag på att gå en långpromme efter jag skickat iväg Agnes på cirkusen. Det blev inte mindre än en 2 1/2 timmes promenix i den sköna kvällssolen. Gjorde dock ett kort stopp hos mormor och drack lite kaffe. Konstaterade under min långa promenad att Byske är trots allt en väldigt vacker liten håla! Tyvärr så hängde inte kameran med ikv så jag har inga bilder att visa från våran fina by vid havet!

Imorgon så sägs det bli 28 grader om man ska tro tv-vädret. Då blir det definitivt ett besök på plajjan för våran del!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Hihi, Elsa säger kanel. :-) Hon bjuder även in grannbarnen att bada i hennes kjol... (pool är tydligen ett på tok för svårt ord)

2009-06-30 @ 08:05:45
URL: http://wigenstam.spaces.live.com/
Postat av: Emma

Igår var det nästan i underkant med värmen tycker jag :-) 30 grader är min ultimata temp, jag är en riktig värmedyrkare. Men det blir ju jobbigt för lillgubben så nu är det inte lika kul längre då det är varmt.



Vad kul att dopet blev lyckat, ni hade ju tur med vädret även fast det kanske blev lite hett :-)



Vi börjar semestern nästa vecka, sen är vi lediga till den 10/8. Jag ska jobba vecka 30 men Daniel är ledig alla 5 veckorna. Jag tycker absolut att vi måste ses! Det är verkligen alltför länge sen! Vad ska ni göra på lördag förresten? Vi tänker äta suring hemma hos oss så ni är varmt välkomna!

2009-06-30 @ 11:09:16
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Anna B

Vad skulle vi göra utan vattnets närvaro? Här har vi hängt vid Brännträsket och låtit vinden svalka oss... Hoppas du mår bra trots den höga tempen...

kram Anna

2009-06-30 @ 21:56:10
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0