Bättre men inte bra

Det går framåt på sjukdomsfronten. Sakta men säkert. Vi var nära att friskförklara lillfröken igår då morgonen och förmiddagen var feberfri. Men skam den som ropar hej för snabbt...40 grader visade nämligen termometern på aftonkvisten :(!

Idag har ansiktsfärgen varit b-l-e-k och orken långt ifrån vad den brukar vara. Soffan är som ni ser ett fortsatt kärt tillhåll när krafterna tar slut!


(Idag var det väldigt viktigt att ha klackskorna på)

Själv så har jag pjåtat på här hemma med lite allt möjligt idag. Tvätt-städ-disk-dammsugning....dvs diverse tråkgöra som är ett nödvändigt ont. Vi har även hunnit med ett besök hos min mormor och jag har tagit tag i ännu ett av mina "projekt" som står på listan att beta av under min ledighet...nämligen planterat frön. Massa, massa frön blev det! Och det var lättare sagt än gjort för fröna var så yttepytteminismå att de knappt gick få tag på.

De sista 3 åren så har jag drivit upp lite sommarblommor själv. Riktigt roligt faktiskt (förutsatt att resultatet blir bra då)! I år när jag är havandeskaps/föräldraledig under planteringstiden så tänkte jag ge mig på lite fler blomster än tidigare år.

Idag så fick sig dessa en plats i jorden:



Min mormor hade alltid sådana i sina rabatter när de bodde i hus och jag har alltid tyckt att de var så fina. Vi får väll se nu hur jag lyckas med dem. Den som lever får se :)!

Nu ska jag passa på att vila lite innan fröken vaknar. Jag har lovat att vi ska baka så då gäller det väll bara att hålla det löftet!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Aj då, bakslag på feberfronten. Det är ju klart att Agnes ska ha klackskorna på sig, något kul i det sjuka ska man ha.

Du är så duktig Johanna! Pysslar, städar och planterar frön - att du bara hinner och orkar. Kul att läsa är det iaf.

2009-03-09 @ 16:12:18
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Linda (Kreativ)

Jag tycker Sandra har skrivit det jag skulle skriva... :D Kul med kommande blommor!

2009-03-09 @ 16:39:50
Postat av: Annelie

Jag brukar driva upp sommargrönsaker :-) Just nu ett avokadoträd.

2009-03-09 @ 16:40:31
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Anna B

Hejsan! Hoppas att bakningen gick bra... Har en liten rolig utmaning till dig, när du har tid och ork och vilja... Jag tyckte att den var lite små skoj i alla fall!

Kram Anna

2009-03-09 @ 20:21:48
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Tessan

Vargar är ju nästan som stora hundar, så visst finns det likheter. Fast jag tyckte ändå att det var en helt annan känsla ändå om man jämför med att träffa hundar. Kan ni skicka ner Agnes under påsken? Jag behöver låna ett barn som jag kan åka till Kolmården med. =) Dom har bra erbjudanden den helgen.



Jag har förresten ett litet problem med farfars present. Den får inte plats i kuvertet jag har köpt och det var det största som fanns....



Kan du inte så några frön så det det blir blommor till mig också? Jag kommer inte ihåg att mormor hade såna där blommor som på bilden.

2009-03-09 @ 20:50:46
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Emma

Vad duktig du är, jag funderar också på att driva upp lite plantor det är ju superkul! Hoppas lillgumman blir frisk snart!

2009-03-09 @ 22:07:25
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0