Here we go again...

Hur länge fick vi vara friska innan herr bacillusk slog till igen? En månad kanske? Jippi ka ye, då var helgen räddad!!!

Efter förra gången som Agnes var sjuk så bestämde jag mig för att köpa en febertermometer som man mäter tempen i örat ist för i rumpen. När hon blivit så gammal som hon är nu så känns det som ett mer eller mindre övergrepp att använda en stjärttemp. Jag tempar henne väldigt, väldigt sällan utan går mer på allmäntillstånd men efter det gångna sjukhusbesöket så vill jag ha lite koll på hennes kroppstemp då de uppmanat oss att snabbt ge febernedsättande då hon får feber. Så det var bara att åka in till apoteket idag för att inhandla en ny termometer på dryga 600(!!!) riksdaler. Den invigdes tyvärr med i mitt tycke allt för höga siffror...40,6!


...en febermatt Agnes på favvoplatsen i soffan!

Så den tänkta utedagen fick bli en innedag istället :(! Tack och lov så lyssnade inte vädergudarna på min önskan om bra väder idag och därför känns det något mindre deppigt att vara förpassad inomhus! Det är bara att gilla läget och börja med lite projekt inne istället. Vi har bland annat hunnit med att fixa lite i Agnes rum. Så här såg det ut innan:



...min gamla möbel som fått funka som en provisorisk leksakshylla fram tills nu.

Den lilla, lilla energi som fröken haft idag gick åt till att hjälpa pappan att skruva.


Och så här ser det ut nu...nästan klart:


Byggare bob (läs Jimpa) har fortsatt med sitt rivningsprojekt i tvättstugan under resten av dagen. Där kan jag lova att det har hänt grejer under veckans gång. Inom väldigt snar framtid så ska en bastu, relax och en s-t-o-r (iaf jämfört med den gamla) tvättstuga byggas. Spännande! Själv så har jag duttat lite här och där med dammsugaren och dammtrasor. Så "roligt" har vi haft det i Båtvik idag!
 
Hoppas att eran dag har varit bättre...

Kommentarer
Postat av: Linda (Kreativ)

Vad fint det blev! Örontemp är det enda vi använder här, den är så smidig. Då kan man ta medan de sover också!

2009-03-06 @ 17:55:41
Postat av: Annelie

Han kan få komma hem till mig och bygga också. Jag är så ohändig.

2009-03-06 @ 18:51:29
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Sandra R

600:-!!! Fyy, jag har tur som har en så snäll pappa som gav en sån till oss. Skönt att ni har en hemma nu, den ingår i överlevnadskitet här hemma, jag tempar än hit än dit.

Så fint det blev med hyllan. Jättekul att ni kommer att få en trevlig basturelaxtvättstuga!

Min dag har varit fin men nu...nu ska det rensas och sorteras räkningar. Hmhhmm, vi har inte gjort det sen vi flyttade ner för snart två år sen. Pinsamt med sant!

Kram, krya på sig till Agnes-gumman.

2009-03-06 @ 20:02:52
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Anna B

Har tittat på den där örontermometern men tyckt att det varit för dyrt... så barnen blir fortfarande stjärttempade... :(

Hoppas att tempen vänder på lillan!

Leksakshyllan blev verkligen toppenfin!

Ha det gott på fredagkvällen! Kram Anna

2009-03-06 @ 20:45:18
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: sandra

Ja, som du vet har vi samma bacillusk i lundbäck. Anjas temp är något oviss eftersom jag endast gjort tappra försök att ta den i munnen på henne... Himla fint med hyllan!

2009-03-06 @ 21:18:51
Postat av: Lisa

Rackarns att ni ska bli sjuka igen! Inte kul!

2009-03-06 @ 21:34:48
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Emma

Hoppas sjukan går över så snabbt som möjligt! Här har vi åkt på nån mildare sorts magsjuka, rackarns sjukdomar! Det blev superfint i Agnes rum!

2009-03-06 @ 22:11:27
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Martina

"Byggare bob"... hehe! så kul :)

Att ni ska bygga bastu låter lyx! Tänkte dyka upp i veckan så vi kan ta en promenad om du har lust?

2009-03-08 @ 12:18:41
URL: http://www.metrobloggen.se/fantasie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0