Ny vecka...

Igår så var det första dagen som jag lämnade Agnes på dagis, åkte hem och var helt ENSAM. Mycket märklig känsla må jag säga! Konstigt men ändå lite skönt på samma gång! Jag känner att jag behöver lite egentid, att bara pjåta på hemma och känna lugnet!

Men jag hann inte så väldans mycket innan det var dags att ta fårrden in till stan och barnmorskan. Där konstaterades i vanlig ordning att jag blir inte mindre ;)! Bebisen har fixerat sig nu och jag vet inte om det är bra eller dåligt. Jag har läst att nr 2 fixerar sig just precis innan förlossningen eller inte alls. Så frågan är...är det dags snart eller??? Fick lite smått panik och kände hur mycket jag har ogjort innan dagen d är kommen. Så in på solbacken och beta av lite på shoppinglistan...blöjor modell miiiiini, nappar, tvättlappar i mängder, nappflaskor mm mm.








Gissa om vi njuter till fullo av de senaste dagarnas goväder!!!

Idag så var det åter ett stadsbesök inplanerat. Det var dags för Agnes EEG. Jag har aldrig varit med på en sådan undersökning men efter Fridas förklaring så tänkte jag i mitt stilla sinne att detta kommer A-L-D-R-I-G att gå! Aldrig någonsin. Men där hade jag fel för lillfröken skötte sig minst sagt exemplariskt och mamman växte flera meter av stolthet när det var över :)!

För er som heller inte har en susning vad en EEG innebär så fäster de 25(!) elektroder över skallen, ett moment som tar drygt 20 minuter. Därefter är det horisontalläge i stilla läge, dvs inga rörelser alls, i ytterliggare 20-30 minuter. Och där låg hon, så liten på den stora sjukhusbritsen, alldeles stilla under (nästintill) hela undersökningen. Självklart så blev det glass efteråt som belöning för prestationerna!

Kommentarer
Postat av: Anna B

Den ensamma tiden är guld värt, fastän det känns konstigt.

Tur att EEG proceduren gick bra! Hoppas att det visade att allt var ok!

Ha det gott i govädret! kram Anna

2009-03-17 @ 18:31:51
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Linda (Kreativ)

oj det var verkligen duktigt av henne!! :) Hoppas testerna visar bra resultat :)

2009-03-17 @ 19:39:24
Postat av: Emma

Oj, hoppas bebisen stannar inne en liten stund till i alla fall så ni hinner förbereda er :-)



Härligt att EEG gick bra, det lät minst sagt som ett omöjligt uppdrag för en 3-åring. Skönt att Agnes klarade det galant, hoppas resultatet blir bra också!

2009-03-17 @ 20:08:43
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Duktiga, duktiga Agnes! Jag hoppas det blev en stor glass.

Spännande med bebis fixering, nu kan det bli av när som helst. Jag hann inte med mycket innan Are kom men det gick ändå.

Bloglovin' - du lägger väl bara till adressen till den blogg du vill ha och sen är den på plats. Du måste såklart vara inloggad. Det var längesen jag var därinne så det kan ha ändrats. Fråga Linda/Kreativ annars, hon har senare koll på det än jag.

Sussa gott!

2009-03-17 @ 22:00:59
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Pia

Hej!



Spännande med bebisen. När är du beräknad? Hoppas du hinner förbereda lite till, men annars löser det sig säkert :)



Varför har ni gjort EEG? Är det ett standardtest?

Väldigt duktigt av henne. JAG skulle ha stora problem med att ligga stilla så länge. Riktigt duktig tjej!



Blir det förresten teater för er nästa lördag? :O

Då kanske vi ses isf...



Kramar, Pia

2009-03-18 @ 13:30:18
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linda (Kreativ)

Tyvärr har jag aldrig provat nåt sånt, så jag har ingen aning :(

2009-03-18 @ 21:22:55
Postat av: Tessan

Vad är det för fel på din mobil??? Köp en ny!!! =)

2009-03-19 @ 10:49:29
URL: http://www.nogg.se/maltegunde

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0