Kristi flygare...

Gud vilken dålig koll jag har på dagarna nu när jag "bara" går hemma. Röd dag, vanlig dag...har ingen koll alls. Det som gör helgerna mer påtagliga är att Jimmy är hemma vilket han varit idag och därmed vet jag att detta är en röd dag :)! Jag minns detta syndrom tydligt även från den förra mammaledigheten. Irriterande värre!

Jag har varit tvungen att småle åt Jimmys otursförföljda dagar. Ibland undrar jag om det finns någon med mer otur. Bortsett från hans lillebror Jonny då. Igår när Jimmy kom hem från jobbet så svor han över massa saker som hade gått snett under dagen. Pricken över i:et var väll brevet från polisen som han upptäckte igår kväll där en fin fortkörningsböter på 1500 och en bild tagen med en av landets miljoner vägkameror låg. Det var dock inte Jimmy på fotot utan en kille i samma ålder och med ett inte helt olikt utseende. Vi förstod på en gång vad det rörde sig om men nu gäller det bara att försöka reda ut röran. För Jimmy har redan en p-bot i år och efter tre så ryker körkortet. Att ha två på nacken kan vara nog så spännande :)!

Under dagens kvällspromme så gjorde vi ett stopp hos fåren. Ett lika uppskattat stopp som alltid. Iaf om man frågar Agnes! Kvällens väder var nästan lika ljuvligt som gårkvällens så det var bara att bege sig ut på byns skogsvägar. Lovely!





Kvällssanering av en mycket skitig unge...

Kommentarer
Postat av: Nattie

Jodå Johanna, det finns en till med massa väldans otur, nämligen min alldelles egna Anders ;)



Hoppas det läser sig med boten!

Trevlig helg Båtvik. KRAM!

2009-05-22 @ 08:16:25
Postat av: Annelie

Åh, får är så söta!

2009-05-22 @ 09:57:30
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha vad lustigt, men hur kan boten ha kommit till Jimmy om det inte är hans bil?!



Jo jag pratade med Jimpa och det löser sig nog med musiken. Det brukar ordna sig.



Du kan ju hälsa Jimmy att dom tar det lugnt med starkspriten till Daniel imorgon. Han har suttit på toaletten i snart 3 dagar med dålig mage.. Vore ju trist om han missade festen på grund av magen

2009-05-22 @ 15:02:48
URL: http://emsie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0