Härliga dagar

Idag så blev det lite senare dagislämning än vanligt. Jimmy åkte iväg på övning i morse och blev hämtad av helikopter på hemmaplan. Jag tänkte att det kan nog vara en hit för lillfröken att få se och det lovade jag att det var!!! Supernöjd var bara förnamnet på vad hon var!




Jag passade på att åka in till stan och dejta Sarah och Jenny idag på fm efter jag lämnat Agnes på dagis. Det är rätt skönt att komma ut och se något annat än Byske och Båtviks vyer utimellan :)! Få min stadsdos påfylld och shoppingbegäret stillat för ett tag. Fast shopping blev det inte så mycket av idag...en ny solhatt till Agnes och en filt till Manne. Filtar GÅR ÅT här hemma kan jag lova!!! Spynisse förbrukar dem på löpande band!

Gårdagen spenderades i Lundbäck. Fint väder, god lunch och barn som lekte hur bra som hellst i solen (och mammor som satt med kaffekopp mot solväggen). Härligt, härligt! Avslutade dagen med middag hos svärmora. Nej...jag klagar inte över att vara föräldraledig :)!

Jag och minstingen hade ju även en träff med distriktsköterskan igår. Det var inga tvivel på att vi skulle få starkare behandling så nu är det pensling av lila som gäller. Hoppas verkligen att det blir bättre snart. Både på honom och mig! En vikt och längd togs oxå och lilleman ökar finfint på bägge delarna. Skönt det iaf!

Måste visa två traderaplagg som jag tänker kamma hem...


Storlek 62, förhoppningsvis perfekt till sommaren!


Storlek 68, till hösten. Älskar färgen!

Detta köptes förra veckan:


En förgasare till Crescenten som Jimmy håller på att fixa iordning till mig. Tradera har nu ALLT!


Jeansklänning från pop till Agnes. 

Kommentarer
Postat av: Anna B

Snacka om att fynda! Den fina höst koftan har ju en helt underbar grönfärg...Jag håller tummarna för dig!

Ha en härlig dag nu med de små! Kram anna

2009-05-14 @ 06:38:28
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Tessan

Men en förgasare till cykeln?? Eller ska du börja köra moppe igen? =) Hörru, vi kanske ska ta en tripp till Luleå på måndag?

2009-05-14 @ 10:56:09
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Martina

Häftigt med helikopterhämtning! Den som ändå hade sån lyx av sitt jobb, vore fasen inte fel! :)

2009-05-15 @ 12:39:42
URL: http://www.metrobloggen.se/fantasie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0