Strukturerat kaos

Igår så påbörjade jag ett projekt som jag verkligen inte sett fram emot. Jag pratar om en biiiig utrensning av barnkläder. Jag har ju inte kunnat ta tag i det tidigare då jag ville avvakta och se om vi skulle få en pojke eller flicka. Nu när flickkläderna inte kommer att användas igen så var det bara att ta tag i de stora kartongerna som stått och väntat.

Jag har ju länge hävdat att jag köpt mycket könsneutralt till Agnes bara för att kläderna ska kunna ärvas en vacker dag om det kommer en kille till familjen. Men det fick jag äta upp idag för det var såååå mycket tjejkläder och väldigt lite till lille Manne.

Nu sorterades alla kläder i nya kartonger märkta med traderasäljes-slängas-Agnes sparas-Manne-klädbytardagsäljes-Astrid-sockar/mössor/vantar. O my good vad skönt att ha detta gjort!!! Passade även på att fota lite traderaförsäljningar när jag var igång.


Kommentarer
Postat av: Emma

wow vad duktig du är!! Så skönt att få röja bort det som inte ska användas längre. Jag skulle gärna vilja sälja iväg lite grejer också, men jag tänker som du. Att om det blir ett till barn och nästa barn blir en pojke så vill man ju kunna använda kläderna igen.



Vad härligt att Manne är en sån snäll myspropp, det kommer säkert att hålla i sig. Vilken tur ni har haft med era barn! Kramar

2009-05-06 @ 13:49:28
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Linda S

vad duktigt gjort av dig!! :)

2009-05-06 @ 15:10:54
Postat av: Anna B

Det var verkligen ett heldagsarbete! Bra jobbat! Kram Anna

2009-05-06 @ 17:57:07
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Malin

Vad duktig du är som tagit tag i det där... Jag VET hur mycket det är och vilken tid det tar, för jag sitter i samma sits själv... tänkte liksom du vänta till bebis nr2 tittar ut... (i september). Har hört att Tradera går trögt just nu, men det vet du kanske redan!?



Så mysig lille Manne verkar, härligt med en så nöjd bebbe! Han är jättesöt!



Hoppas ni alla mår bra!



/Malin M

2009-05-06 @ 18:13:27
Postat av: Sandra R

Tok-Johanna! Du har alldeles för mycket energi för ditt eget bästa. ;)

Ljuvligt med en gosfis som bara tar livet som det kommer. Det är bra det så att ni hinner vårda er relation med Agnes-sessan.

Må så gott!

2009-05-06 @ 20:00:03
URL: http://aresmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0