Syster på besök

Som rubriken lyder så är storasyster på en blixtvisit i de nordligare delarna av landet. Mycket trevligt då det inte händer allt för ofta! Igår så följde jag med som shoppingsällskap då den norrländska shoppingen verkar väga tyngre än shoppingen i Stockholm :)! Fast så var det även när jag bodde söderut...fyndade mest de gånger jag åkte "hem" till Ske-å. Märkligt! Men igår så var det jag som stod för mest shoppinglycka. Handlade bl a skor till mig själv och såklart en del barnkläder. Shoppingglädjen tog dock slut när jag fick ett samtal av Jimpa som bad mig åka förbi gummiverkstan och betala två nya däck till min bil för över 2000 kr!!! Jag HATAR oförutsedda utgifter...speciellt när det är till tråkgrejer!!!


Matpaus under shoppingen.


Manne får sig en tvätt av kusin Jerry!


Dagens besök på 4H.






Jag bjöd släkten på middag ikväll. Chillilaxen...mums! 


Tre generationer...min mormor, mamma & lillkorven.


De små fick sitta vid barnbordet ;)!

Therése hade med sig jättefina presenter till bägge barnen. Allt det här fick Manne:


Han fick även dessa supercoola badbyxor. Kanske behöver jobba lite på hullet innan sommaren bara, haha.


Agnes fick en väska med massa Hello Kittyprylar att stoppa i. Lyckan var total och denna väska har fröken knappt släppt sen igår...inte ens när hon skulle sova! En underbart söt sommarklänning fick hon oxå. Måste fota henne i den senare så ni får se!

Nu är det bingen som gäller här! Ska bara ge Mannegubben mat en sista gång ikv och hoppas på att han sover hela natten som han faktiskt gjorde igår, HALLELUJA!

Kommentarer
Postat av: Anna B

Härligt härligt! Så skönt att återse syrran uppe i de norrländska breddgraderna! Hon har verkligen god smak i klädköp! Fint kort på de tre generationerna...men jag saknade ju dig där. Då hade det ju blivit fyra generationer och svisch in i tidningen... :D

Nu gäller det att hålla tummarna att det bara ska skvätta lite och inte ösa ner när vi ska bort i kväll och grilla ute!

Ha det gott nu! Kram Anna

2009-05-20 @ 06:29:16
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Linda S

Vilket härligt inlägg!! :)

2009-05-20 @ 09:40:56
Postat av: Theres

Hoppas verkligen att lillgrabben har tänkt sova hela nätterna hädanefter, sömn är man ju inte bortskämd med när man har småttingar!

Här är en adress med jättefina barnkläder som kan stilla lite shoppingbehov. =) (mycket roligare än däck iaf) Dom hade jättefina bodysuits som säkerligen skulle sitta som smäck på Manne! Ett plus också att det var rea.

2009-05-20 @ 15:15:23
Postat av: Theres

He he... glömde ju skriva adressen!



http://www.modelmini.se/



Kram

2009-05-20 @ 15:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0