Torsk på tallin

En av fröknarna på Agnes dagis frågade mig i fredags hur livet med ny bebis går. Lite för bra för att vara sant blev mitt svar. För allting har verkligen fungerat över förväntan. Speciellt amningen som jag oroat mig lite över då amningen med Agnes inte var någon hit. Sen att lilleman sköter sig exemplariskt natt som dag är ju en fantastisk bonus. Men även solen har fläckar. I helgen så upptäckte jag att Mannes lilla tunga började ändra kulör. F*n tänkte jag på en gång då jag förstod vad som var på g....svamph*lvetet som även Agnes hade som pytteliten. Den gången så satte det sig även på mina bröst vilket bidrog till en sjujävulskt smärta varje gång hon skulle äta. Jepp, så blev den den här gången oxå! Dock i något lindrigare grad men ajajaj så ont jag har. 

Så nu kureras det ordentligt. Baddning av Ramlösa på både mig och på lillemans tunga var o varannan minut. Imorgon har vi ett besök på vc inplanerat för att se om starkare medikament behövs. 

I afton så har jag varit flitig med videokameran. Agnes har suttit i soffan med Manne i knät och sjungit låt efter låt för honom och strykit honom på kinden. Så sött så man bara kan dö! 
 



Kommentarer
Postat av: Lisa

Rackarns att du fått torsk! Gentiana (stavning??) is the shit! Funkade kanonbra tycker jag! Du vet den där lila vätskan!!



Vad kul att se bilder på Manne när han är vaken, har ju bara haft äran att träffa på honom sovandes!! =)

2009-05-11 @ 22:40:11
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Annelie

Lingonsylt funkade utmärkt på Emmas tunga och Pevaryl på brösten (lite jobbigt att tvätta bort bara för amningen).

2009-05-11 @ 22:50:28
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Annelie

Nej, lingonsylt was da shit! Testa. Jag smörjde bara in tungan med ett tunt lager ett par gånger så var det borta. Hon gillade smaken dessutom.



Vi har varit i Alanya, Turkiet :-) Hotellet rekommenderas starkt; Pascha Bay. Kolla på fritidsresor. Rena paradiset för barnfamiljer.

2009-05-11 @ 23:54:24
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Anna B

Åh så söta bilder! Du har verkligen fotogenuiqe barn!

Hoppas du får bort torsken! Det är inte skoj alls... I know! Ha en toppen fin tisdag! Kram Anna

2009-05-12 @ 06:37:06
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Emma

Usch det gör verkligen ont med torsk, hoppas det går över snabbt!



Jag har varit på stadium och fyndat

2009-05-12 @ 11:03:19
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Sarah

ajajaj, hoppas det går över snabbt...vi fick utskrivet en hel massa grejer, men tydligen så funkade ju inget, så jag har inga toppentips tyvärr...hela amningsgrejen var ett mörker.



Så otroligt gulligt med Agnes och Manne i soffan, skulle vilja sett o hört henne.

2009-05-12 @ 11:04:29
URL: http://mosar.blogg.se/
Postat av: Linda S

ajaj om tutten,men åååååååh så sött med syskonklärlek!!

2009-05-12 @ 19:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0