Sockerchockad kropp

My good vad det har fikats denna helg. Mina sockerdepåer är numera fyllda för ett par månader framöver!!!

I fredags så fyllde Martina år. Detta firade vi i Lundbäck dit Martina hade tagit med alla hennes godsaker som hon hade bakat. De var INTE få och INTE dåliga...tror att jag åt både en å två å tre, ooops!!! Sandra stod dessutom för kanongod mat så det var med ett par kilo plus som vi mycket nöjda åkte hemåt på den sena fredagskvällen. 

 
...födelsedagsbarnet förbereder fikat!


...dessa cupcakes var GRYMMA!!!


...gör om de här om ni kan! Små bakelser ala extraliv i super mario.

Lördagen bjöd även den på en hel del kolhydrater. Kladdkaka i byagården, lördagsgodis och slutligen födelsedagsfika på kvällen hos Lisa som fyllde år i lördags.

Det vore inte konstigt om kroppen får sockerabstinens efter en sån här helg va?

Vi har haft riktigt härligt väder här hela helgen. Kalla mornar med ett par minusgrader men jätteskönt å soligt på dagarna. Jag tog med mig kameran ut på min promme idag men nästan alla vackra löv har fallit av träden. Trist!!! Jag fick öva på annat istället...



Idag så har det till Agnes STORA lycka flyttat in två hästar på våran gård. Döda sådana till dom hästrädda föräldrarnas stora lycka :)! Det är två leksakshästar varav ena ska stå ute och den andra i garaget. En RIKTIG sadel var det oxå med. Lyckan är oändlig! Jag vågar lugnt påstå att det har varit ett par "snälla mamma får jag gå ut och rida" under eftermiddagen. Det räckte visst inte med de knappa 6 timmar som vi var ute under förmiddagen! För er som missat så har vi en en tjej som är fullkomligt besatt av hästar. Tyvärr! Jimmy konstaterade under kvällens dansuppträndande..."dans å hästar, vad har vi gjort för fel"???




...skitnöjd tjej!!!

Imorgon så är det dags igen för tjejernas matlag och denna gång så är det jag, Martina och Sandra som ska styra upp något ätbart och förhoppningsvis något gott. Jag tror faktiskt att vi kommer att lyckas med den uppgiften :)!

Kommande vecka är rätt fullbokad...matlaget, badhusbesök, frissan, fotokurs, party party, besök som kommer hit och även besök hos andra, öppna förskolan, 6-månadersbesiktning, träning mm. Dessutom är Jimmy ledig ons-sö. En massa trevligheter på en o samma vecka!!! Sen tillkommer en hel del tråkgöra oxå förstås men de blundar jag för nu ;)!!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Men guuuud vilka ambitiösa bakverk!!! Så himla fint.

2009-10-12 @ 00:19:06
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Martina

Sockerchock för dig? JAG fick ju med typ hundra kakor hem, så har småätit cupcakes hela helgen :)

2009-10-12 @ 09:21:03
URL: http://www.metrobloggen.se/fantasie
Postat av: Caroline

Mmmm du läskar mig inte alls?! ;-) såg verkligen gott ut, o vackra små söta ting! Men nej då, jag har fortf godisförbud! Din vecka lät mysig, spec träning, det blir inget för mig, sambo e aldrig hemma ås jag kan komma iväg, men men.. KRAM på dig

2009-10-12 @ 16:03:19
URL: http://http:/familjensweetie.blogspot.com/
Postat av: Sandra R

Vilka smarriga sötsaker! Tur att jag inte orkar baka mer än äppelpaj.

Vilken kanonbild på blomskelettet. Snart läser vi ditt namn under bilder i tidningarna.

Jag vill också ha en trähäst där ute åt sonen. Lagom att rykta och motionera. :)

2009-10-12 @ 18:11:41
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Jottan

Du som tar så fina kort och går kurs och allt: vad har du för kamera och är den bra?

2009-10-13 @ 16:17:51
Postat av: M



känns lite väl vit? gillade klockan du hade i menyn.

2009-10-13 @ 19:14:10
URL: http://mazlin.scriptorium.se/
Postat av: Linda J

Tack för tipset med joggingen, visste inte det! Ska ikväll iväg på spinning, det var ju bra länge sen sist så jag lär ju inte kunna gå img =)

kram kram

2009-10-14 @ 09:44:33
Postat av: Pia

Oh, rosa! :D

2009-10-14 @ 23:22:40
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0