Sockerfri onsdag

Nu har jag avklarat snart tre dygn utan kolhydrater :)! Maten jag äter är riktigt god men kropper SKRIKER efter socker. Och det är ju inte så konstigt då socker- och mjölintaget vanligtvis är ganska hög i det här hemmet. Igår kväll så var det tur att jag inte hade något sött hemma för sockersuget var mer än enormt! Men det hade ju varit snyggt, att inte ens klara av två dygn! 

Jag tycker det svåraste är att hitta bra mellanmål om jag blir hungrig mellan måltiderna eller på kvällen. Är så glad att jag beställt den här boken där det finns massvis med bra tips och smarriga recept...

  

Så ikväll så har jag lagat äggmuffins med bacon & ädelost som jag ska bunkra frysen med. De blev hur goda som hellst och ska förhoppningsvis funka som mellanmål (och frukost ibland). Hon har även jättemånga bra recept på hennes blogg som jag ska testa framöver. Imorgon så blir det iaf ett till recept från hennes bok...älgfärsbiffar med gräddsås & blomkålsmos :)!


Kommentarer
Postat av: Martina

Äggmuffins lät ju hur gott som helst!

2009-10-21 @ 21:46:52
URL: http://www.metrobloggen.se/fantasie
Postat av: Lisa

Bra jobbat! blomkålsmos är ju supergott! förresten har jag ytterligare en bok om du vill ha mer inspiration, sten sture skaldeman, gi-noll tror jag den heter! bara att hojta om du vill låna!

2009-10-21 @ 22:39:27
URL: http://maltelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0