Stockholm tur o retur

Nu är vi tillbaks på norrländsk o snöig mark igen :)! Vi har haft det helt suveränt bortsett från lite halvtrist väder. Men med tanke på våra aktiviteter så gjorde det halvdanna vädret inte så mkt!

Jag har shoppat så mycket i helgen att resväskan fick stängas med mild våld igår kväll när vi skulle åka hem, haha. Det blev bl a flera bastoppar, några finare toppar, jacka, skor, sjal, leggings, en skjorta/blus, en riktig Johannaklänning, en kjol och en hel del mer. Mission completed kan man ju lugnt säga :)!!! Och det bästa av allt....tro det eller ej men nästan inga svarta plagg!! Det är ju definitivt inte likt mig :)! Men det känns roligare med lite färg nu när våren och snart sommaren är här.

Sen har vi såklart tagit sovmorgon varenda morgon. Inte känt någon stress alls o gjort precis det som fallit oss in för dagen. Så otroligt skönt att slippa allt vad ansvar innebär för ett par dagar!!! På fredagkväll så kom Jimmys bror med familj förbi och åt middag med oss. Vi spelade spel o drack vin och hade jättetrevligt. Kl 03.30 kom vi i säng. 

Lördagskvällen spenderades på discobowling där vi fick finfint sällskap av brudar från södra sidan av stan. Maten var helt outstanding o shotsen bars in på brickor. Riktigt kul kväll som avslutades alldeles för tidigt. Men det kanske var tur det för då var man pigg igår istället.   

Det har fotats pinsamt lite under våran lilla tripp men här kommer några pics (Sandra sitter inne med alla partybilderna så det kanske kommer några fler sen)...



Lite suddig syster o jag


Kolla...blomster i rabatten!!! Här i norr är snöhögarna fortfarande enorma!!!


Om ett par månader så kanske vi oxå kan ha sommarblommor :)!


Här har vi bott. I den vänstra delen av huset bor syster. Hur mysigt som hellst!!


Både jag och Sandra skämdes lite igår kväll när vi åkte hem och konstaterade hur lite vi faktiskt längtat hem. Nu var vi ju inte borta särskilt länge men jag har aldrig varit ifrån Manne mer än ett dygn tidigare så jag trodde det skulle kännas jobbigare. Men det var iaf otroligt roligt att träffa barnen imorse!

Nu har vi infört denna tjejtripp som en stående tradition. Om vi nu är välkomna till syster fler gånger vill säga! Att komma iväg hemifrån, bara ha skoj och ladda batterierna var verkligen helt ovärdeligt! Nu är jag på topp igen :)))!

Kommentarer
Postat av: Linda S

Underbart! :) Och nu vet du ju att du grejar att vara borta från M, då kommer semestern kunna avnjutas sen ordentligt också ska du se! :)



Ni har likadana jackor ser jag, så snygga!!



Här finns det krokusar i rabatten men inte mer än så. Snöhögar finns kvar, men mestadels är det borta! Äntligen! :)

2010-04-13 @ 08:02:54
Postat av: Tessan

Jag är inte alls lite suddig! Jag var ju faktiskt nykter! =) Klart att ni är välkomna tillbaka! Så illa var det faktiskt inte. =) Visst är Jerry-bebisarna söta! Även om dom mest ser ut som råttor just nu. Jag hoppas att jag kommer att få många bilder på dom sen när dom blir större och sötare.

2010-04-13 @ 16:59:21
URL: http://www.nogg.se/jerry
Postat av: Pia

Låter som att ni haft en riktig toppenhelg! Härligt!

Det är precis vad man behöver ibland. En härlig helg tillsammans med fina vänner, långt bort från vardagen.



Jättefina bilder på dig o Therese. Man blir glad av att titta på dom.



Ser fram emot att kanske få se lite fler bilder senare.



Godnatt...

2010-04-14 @ 01:13:00
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Martina

Ni verkar ha haft det riktigt trevligt! Och fina jackor ni har!

Här strålar solen och sommaren verkar vara kommen känns det som! Så jag tar tillfället i akt att sitta inne framför datorn när Valle sover middag... :]

2010-04-14 @ 13:27:18
URL: http://fantasiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0