Näst sista mars & äntligen goväder

Vilken dag!!! Det känns som man glömt bort allt vad härliga dagar innebär i och med de sista dagarnas skitväder! Men idag har solen visat sig och termometern legat runt nollan. Sååå ljuvligt! Vi har inte gjort många knop men ändå hunnit med en hel del under dagens gång. Jag vet, det låter vridet men så är det!

Påskgrejjerna åkte fram idag. Inte många men så där lagom för att det ska bli lite påskigare här hemma.

Vi har inte alls många planer under påskhelgen. Tanken var ev ett besök i Boden hos fina vänner som vi inte träffat på länge. På lördagskvällen så kommer Dahlbergsklanen hit, dvs Jimpas släkt, och jag tänkte bjuda på en trerätters. Det blir nog trevligt! Ja just det, höll på glömma, jag fyller ju faktiskt år oxå så det kanske blir lite kalas. Sen har vi en del eventuella planer som är beroende av vädret så vi får se vad som händer. En del säger att det ska bli plusgrader och regn. Hoppas verkligen inte det!!!

Vad pysslar ni med den kommande helgen?


...riduppvisning. Jag kan lova att den här hästen är mycket väl omhändertagen!!! En av favoriterna här hemma!


...visst är de söta de här små kycklingarna?


...massa lek ute i solen efter dagis!


...kolla in snömängden!!! Undrar om vi får en snöfri midsommar???? Det känns inte så i nuläget!

Kommentarer
Postat av: Linda S

Härliga bilder!

2010-03-30 @ 21:12:20
Postat av: Linda J

Vilka fina bilder...här har det mesta av snön töat bort nu...jippie! Hoppas att ni får en bra påskhelg o en toppen bra födelsedag...25 var det va =)

O så ser jag verkligen fram att ni ska komma till sthlm snart =) KRAM

2010-03-30 @ 21:57:01
Postat av: Sandra R

Oj, vad ni har snö!

Agnes passar jättebra i den gröna färgen.

Vi ska väl också få fram lite påskpynt, iaf för Ares skull. Ska se om jag kan hitta något ickegrönskande träd, tål inget sånt längre.



Till påsk får vi gäster som vi inte träffat på jättelänge. Det blir nog lite konstrunda på Österlen också, lika bra när vi ändå bor i krokarna.

2010-03-30 @ 22:12:52
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vår kommande helg kommer att bestå av middag och mys med familj och vänner. Ska passa på att fira lite kommande födelsedagar också nu när alla är hemma över påsken. Hoppas även på en redig sovmorgon på lördag då Malte ska få stanna kvar hos mina föräldrar över natten. Fast det är väl då man ska vakna före 6 och vara pigg som en mört och inte kunna somna om =/

2010-03-30 @ 22:20:10
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: bettan

Ja visst har vi mycket snö!? Vi tog hit en traktor för några veckor sedan som fick ta bort det värsta på tomten så förhoppningsvis har vi grön gräsmatta till midsommar.



Vi åker upp till stugan i Glommers över påsk, ska bli härligt!

2010-03-31 @ 08:15:11
URL: http://wigenstam.blogg.se/
Postat av: Nattie

Jisses vad snö ni har kvar. Här har våren äntligen lyckats ta sig fram. Igår var såå skönt att promenera runt djurgården med solen i ansiktet som verkligen värmde!

Snart ses vi! Tjiho! KRAM!

2010-03-31 @ 08:39:31
Postat av: Linda J

Tack för superfina påskkortet...vilka goungar!!!

2010-03-31 @ 12:29:04
URL: http://lillyojag.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Så mkt snö hade vi med för en månad sen! Men nu är ALLT borta. Det gick så fort så man hänger inte med. Här är det vååååår nu med barmark och fågelkvitter. Ha så kul i Påsk!!

2010-03-31 @ 12:51:02
Postat av: Åsa

OJ, VAD MYCKET SNÖ! Förlåt, caps lock...

Vilka toppenfina bilder (som alltid) gillar verkligen den på Agnes i det fina gröna!



Det gick inte att kommentera om Manne nedan... En annan favorit är ju även mobilen! Jag tror faktiskt att det beror på att detta är saker vi vuxna "leker" med ;)



Kram på er och glad påsk!

2010-03-31 @ 20:15:37
URL: http://asasminnen.blogg.se/
Postat av: Caroline

Oj oj vad mkt snö. Nu är allt borta här i Göteborg. Det är skönt, jag vill cykla mm. Vilka vackra foton. Som vanligt! Jag ska ge mig själv en present om ett tag, en systemkamera. Har ju en analog. Som jag var supernöjd med, ett teleobjektiv och en extra blixt hade jag till med. Frågan är om man kan använda det teleobjektivet till en ny dig. systemkamera med? Jag hade en (har!) minolta 505si.



Ha en fin påsk. vi ska i väg på fredag till några vänner. Och på kalas på lördag. Och softa på söndag. Jag försöker så gott jag kan. Men humöret går upp o ner under dagarna.. mkt efter hur ont jag har. Är rätt bra ledsen innerst inne så att säga!

KRAM

2010-03-31 @ 21:18:25
URL: http://familjensweetie.blogspot.com
Postat av: Martina

Ja snömängden är ju helt galen!

Efter träningen ikväll e jag inte trött, upprymd snarare! Men fasar för att gå ur sängen img.. :)

2010-03-31 @ 22:41:03
URL: http://fantasiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0