En doft av curry

Idag så är det piggare läge här hemma. Kanske inte helt 100 ännu men absolut på god väg :)! Rödtotten som jag trodde skulle vakna före tuppen sov faktiskt ända till knappt 8 i morse. Skönt!

Vi har ägnat en stor del av dagen till blommor. Planterat mer frön, satt lite sommarblomster ute och bytt jord i några av inneblommorna. Det sistnämnda är nog faktiskt första gången jag gör. Sätter ni om era inneblommor eller köper ni nya när de börjar se alltför hängiga ut? Jag sa till min mormor häromdagen att jag inte tror att så många i min generation sätter om sina blommor. Men jag kanske har fel?!



Agnes tyckte att den silvriga blomman luktade lite konstigt. Det är curry :)!



Jag blev inte helt förvånad att det blev rosa blommor då fröken rosa/lila fick bestämma!!!

I afton blir det att åka in till stan och käka med jobbet. Det ska bli kul att träffa alla igen. Sen, om jag hinner, så ska det spinnas. Det var min måndag. Vad har ni gjort på eran?

Kommentarer
Postat av: Nattie

Själv har jag sörjt hela dagen över min inställda Milanoresa igår pga askmolnet! Gaaah!!

2010-05-10 @ 15:23:42
Postat av: Annelie

Jag har sovit bort min dag. Nu ska jag mysa med dottern hela kvällen :-)

2010-05-10 @ 19:02:41
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Frida

Gud vad du har många järn i elden... =)

Jag sätter faktiskt om mina blommor, hör och häpna. Tar en dag på våren då de sätts i ny jord, duschas av och arrangeras om. Ganksa mysigt och rogivande på nåt sätt, men det tar tid och det blr jord ÖVERALLT.

Kram Frida

2010-05-10 @ 20:05:10
Postat av: Bettan

Jag hör också till de som sätter om mina blommor (de stackare som överlever så långt vill säga). Brukar göra det den här tiden på året då jag kan hålla till utomhus och slipper jorda ned inne. :-)



Väckaren ringde 05:45, har lämnat barn på dagis, jobbat, hämtat barn från dagis, gjort middag, gått en promenad med vovven (och nu sitter jag här). :-) Vad fint ditt arrangemang blev!

2010-05-10 @ 20:28:27
URL: http://wigenstam.blogg.se/
Postat av: Linda S

Jag köper nya. Men det är mest av praktiska skäl. Jag hålls bara inte med jord inomhus, och utomhus har vi en liiiiten gräsplätt, täckt av leksaker osv. Det blir ganska bökigt. Hade jag hus och trädgård skulle jag troligen tycka det vore skoj att pyssla med sånt! Längtar faktiskt lite. ;) Nån dag i mitt liv ska jag äga ett hus med trädgård, hehe..

2010-05-10 @ 20:31:25
Postat av: Jottan

Tusen tack för dina fina ord! De värmer mitt hjärta!



2010-05-10 @ 21:15:16
Postat av: Lisa

Har satt om mina blommor vid något tillfälle men det är inget jag gör rutinmässigt, fyller på med lite jord nån gång och ger näring, mina fingrar är inte alls gröna så de blommor som lever är nog såna som är mer eller mindre omöjliga att döda.



Har vägt/mätt Emmet idag samt hälsat på mina arbetskamrater på jobbet och visat upp mitt nytillskott. Kvartsamtal på dagis, sen halv 8 hos mig och top model på tv. Det var min dag.



Jag ska försöka komma ihåg att ta med usbminnet på matlaget i morgon, men en ammningshjärna som min är inte att lite på!

2010-05-10 @ 21:51:08
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Sandra R

Vilka våriga bilder! :) Önskar att jag också kunde plantera lite växter åt Are. Han vill och jag vill men det är så svårt att ha kruka, lecakulor, blomjord och växten i soffan. ;)



Japp, jag planterar om krukväxter då och då. Inte varje år men när de är på väg ur eller tappar glans.



Min måndag, tja den blev som den blev. Hemkomst till familjen, mycket kärlek, sonen blev sjuk igen och så avslutade vi med ett besök på VC.



Ha en bra dag, kram.

2010-05-11 @ 09:12:34
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Bettan

Ska testa något jag aldrig gjort förut - nämligen gå på diet(!) Tränar 3 gånger i veckan men vågen står still, dags att göra något drastiskt och då föll valet på LCHF. Kan du ge mig dina bästa tips, receptidéer, vilka böcker man "ska ha" osv? Vore supertacksam för ett svar i mailen [email protected]



Hoppas du har en bra dag!

2010-05-11 @ 13:18:15
URL: http://wigenstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0