Från sol & bad till S.N.Ö

I natt kom den första snön. Inte någon jättemängd men tillräckligt mycket för att göra min resa till jobbet imorse till ett rent helvete. Efter de första 1,5 milen var tårarna inte långt bort. Massa snö, slask, spårigt och bitvis väldigt halkigt. Vägunderlaget var inte helt optimalt för mina sommardäck! Sen underlättade det inte att jag förlorade all sikt frammåt varje gång som jag blev omkörd pga av all slask som sprutade upp när bilarna passerade. Jag såg nada, noll, ingenting och hade vägen svängt så hade min bil stått i diket nu!!! Jag kan bara minnas en gång tidigare som jag varit så rädd när jag kört bil! Nu är iaf vinterdäcken på så jag hoppas att morgondagens biltur flyter på bättre och att jag slipper ligga på maxpuls i 3,7 mil!

Jag och ungarna bylsade på oss vinterkläderna och gick ut efter middagen. Så himla skönt att komma ut en stund! Manne såg ut som en michelingubbe när han knatade runt i sin outfit och jag tycker lite synd om honom som måste ta sig igenom en hel vinter i en mundering som han knappt kan röra sig i. Jag får lite flashbacks från Agnes första vinter. Små barn och vinterkläder är verkligen ingen höjdare!



Nu har jag en dag kvar på den här veckans utbildning innan det är dags för helg. Det blir en helg med mycket på schemat. Imorgon efter utbildningen så blir det en quickmakeover innan det bär iväg på tjejkväll på byapubben. Trerätters och massa tjatter. Det blir superkul men vi får se hur pigg jag är efter en veckas mental korvstoppning.

På lördag väntar tjejkväll nr 2. "Gammbrudarna" ska stråla samman för att käka middag, basta och spela spel. Säkert en heeeel del surr också om jag känner dem rätt :)! Det känns som det var år sen vi sågs hela gänget så det ska verkligen bli superkul!  

Vad har ni för planer i helgen?


Kommentarer
Postat av: linda s

Du kommer säkert orka med tjejkvällarna, och ha roligt! :) Vi ska hälsa på min familj/släkt, ett par timmars bilfärd bort. Länge sen, så det ska bli skoj! Mamma o jag ska på spa och ligga i choklad... :)

2010-10-15 @ 08:30:26
Postat av: Sandra R

Usch, snö och sliriga vägar gillas inte! Bra att du fått på vinterdäcken. Ha en härligt tjejhelg.

Kram

2010-10-15 @ 12:25:37
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Frida

Låter som en kanonhelg! Hoppas du får trevligt och att du får vila hjärnan lite efter korvstoppningen =)

Kram!

2010-10-15 @ 14:09:04
Postat av: Annelie

Ut med arbetskompisar ikväll, jobba lite extra, dricka sangria med god vän, måla väggar åt en annan vän, jobba lite mer extra. Sen är helgen slut.



Men INTE SNÖ! Inte än.

2010-10-15 @ 14:45:41
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0