En slarv

Idag så tog jag fram klossburken till Manne. Det är ju snart dags för 18-månaderskollen och då kommer de att kolla om han kan stapla 5 klossar. De klossarna kommer inte att staplas kan jag meddela för han är inte ett dugg intresserad att ens försöka. Ja ni ser ju...



Annat var det med syrran när hon var i samma ålder...



På tal om kontroller så ska Agnes på 4-årskollen imorgon. Hon har varit supertaggad inför denna sen i somras när kallelsen kom. Nu äntligen!  



Och på tal om Agnes så blev jag lite full i skratt när jag hämtade henne på dagis idag. Som vanligt när jag kommer så sitter hon vid pysselbordet. ALLTID! Om de inte är ute vill säga. En jämngammal tjej frågade henne vad hon ritade i sin bok och Agnes svarade "En slarv". Tjejen såg lite fundersam ut men nöjde sig med svaret.
 
Agnes har flera ord som hon tror heter något annat än vad de egentligen gör. Slarv=larv. Ikväll när vi lekte affär så ville hon köpa ett snudd för att hon skulle snudda. Dvs sudda. Under hela veckan i Cypern så bodde vi i ett botellrum på ett botell. Ja jag skulle kunna fortsätta hur länge som hellst.   

Kommentarer
Postat av: Tessan

HAHAHAHA!!! UNDERBARA BARN!!! =)) En vill hellre ha hinken på huvudet än stapla klossar (men det ger kanske pluspoäng på kontrollen) och en hittar på roliga ord!! I love them!! =)



Och för den som är uppmärksam, så har jag faktiskt 2(!) nya inlägg!!

2010-10-21 @ 06:37:18
URL: http://www.nogg.se/jerry
Postat av: Sarah

"När du hör pipet ska du stoppa huvudet i hinken". Cool utveckling! :)



Kompisens dotter säger "flininfluensan" till grissjukan :)

2010-10-22 @ 14:50:14
URL: http://spaggl.blogspot.com
Postat av: Martina

Ska dom kolla att han kan stapla klossar? Tror jag inte dom gjorde på Valle, tror inte ens han kunde det då....

botellrum låter toppen :)

2010-10-24 @ 17:05:51
URL: http://fantasiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0