Härliga höst

Ja vad ska man säga...ljuva höst!!! Det är nog kanske bara finfina vårvinterdagar som kan slå detta underbara väder.

Helgen har till största del spenderats ute. Så klart! Fixat och grävt i rabatterna inför kallare tider, rensat bort blommor i krukorna, cyklat, prommat & sprungit i skogen, lekt med ungarna, hoppat studsmatta och suttit på altanen och bara njutit av solen. Vilken lyx att få vara ledig när vi har såna här härliga dagar! Det känns så länge sedan vi hade fint väder.

Jag hade tänkt gå ut på krogen i fredags men vek in årorna i sista sekunden då mina ögon stod i kors av trötthet. Herregud jag minns faktiskt inte sist jag var så trött. Det blev ett vinglas efter middagen och sen gonatt för min del. Men efter en lång natts sömn och en sovmorgon så var jag fit for fight igen! Lördagskvällen spenderades hos goda grannar där vi åt kräftor och drack goda drinkar. Supertrevligt! Det var dock mindre kul att stiga upp med den morgonpigga minstingen imorse! Fattar inte vad han har fått för sig att vakna så tidigt för??? 


Fina Mannegubben i solen...

Imorgon så blir jag älgjaktsänka. Måndag, tisdag och onsdag är det bara jakt på sambons schema. Fast det fyller ju (förhoppningsvis) våran frys med gott kött så jag klagar inte :)! Jag har ett ganska fullspäckat schema i veckan men först 3 sköna dagars ledighet. Någon måste ju passa ungarna när sambon "sliter" för brödfödan ;)!

Kommentarer
Postat av: Sarah P

Det måste ändå vara lyxigt med en jägare i huset - ibland önskar jag mig oxå det.

Man får väl kanske börja själv istället :)

2010-09-06 @ 21:47:13
Postat av: Caroline

Hej vännen!

Åhh söta Manne!

Håller helt med dig ang hösten, finns dock enligt mig inget alls som slår en klar höstdag i solen med hög frisk luft!

Hoppas han skjuter ngn älg, det är ju grymt o få kött i frysen. Själv är jag uppvuxen på viltkött,

ha en fin dag

kram

2010-09-08 @ 08:25:55
URL: http://familjensweetie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0