Glädje och sorg

I slutet av min graviditet med Agnes så dog min morfar. Mormor sa tröstande till mig att när en generation dör så föds en ny. "Deppa inte, vi får glädjas över din bebis i magen som snart är här" sa hon till mig när vi båda satt och grät vid köksbordet.

I veckan så dog min mycket älskade mormor helt plötsligt. Det gör så ont och mina tårar verkar inte ta slut.

Imorgon så är det exakt 2 år sedan som en ny generation föddes. Det var Mannegubben som hade bråttombråttom ut i världen. Våran lilla spjuver och gladskit som förgyller våra liv och som även förgyllde min mormors dagar mer än vad jag kanske någonsin förstår. Manne gillade mormor, eller "momsan" som vi kallade henne. Mitt sista minne av mormor var när vi var och hälsade på henne för några dagar sedan och Manne satt som fastklistrad i hennes knä. Han var inte riktigt frisk och hon njöt av hans lugn och av att få hålla honom och krama om honom ordentligt. Länge. En sista gång.

Jag blåser ballonger för fullt just nu. För Mannes skull och för hans andra födelsedag här i livet. Fastän att den jag hoppades mest på skulle var här imorgon inte kommer att vara med. Men så är livets gång hur mycket jag än ogillar det! En present hann hon köpa till honom. Som han faktiskt fick igår. Ett par nya springarskor.



...några timmar gammal och så otroligt älskad från första stund.

Vi kommer att sakna dig imorgon momsan!

Det sägs att det blir toppenväder i helgen. 15 grader och strålande solsken! Jag är för en gångs skull ledig över påskhelgen och många trevliga aktiviteter och besök väntar. Det känns otroligt välbehövligt efter de senaste tunga, ledsna och sjuka dagar!


...mina fina killar. (En bild som jag tog innan jul)

Hoppas att ni får en riktigt trevlig påsk alla vänner!

(Jag skulle egentligen ha bjudit på finfina påskbilder som jag tog på barnen för någon vecka sedan. Men efter en formatering av datorn som min "kära" sambo gjort så är alla bilder borta, buhuuu!)

Kommentarer
Postat av: Martina

Aj så tråkigt :(

Beklagar sorgen!

2011-04-21 @ 23:50:36
Postat av: Pia

Kram på er!

2011-04-22 @ 00:10:35
URL: http://piapepp.wordpress.com
Postat av: Johanna

Tack snälla!

2011-04-22 @ 00:21:51
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Diana

Har frågestund på bloggen.. check it out! :)

Postat av: jottan

Så himla tråkigt att förlora de man älskar, beklagar verkligen.

Livet har sin gång, men det gör ju lika ont varje gång ändå.



Vad synd på bilderna!

Grattis till lille....stora killen!

2011-04-22 @ 07:04:42
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Bettan

Sitter här med tårar också. Usch så jobbigt det är när någon när och kär går bort. Hoppas ändå att ni får en trevlig påskhelg och kanske är det ett kalas som är precis vad som behövs.

kram

2011-04-22 @ 07:24:56
Postat av: Annelie

Livet är hårt. Det är tur att man tar vara på sina kära den tid man har ihop.

2011-04-22 @ 10:58:30
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Nattie

så tråkigt att höra att ni mist en kär familjemedlem. Stor kram på er.

Och STORT GRATTIS till Manne som fyller år!! Hipp Hurra!

Och det här med bilder, det har vi pratat om förut, och det är lika irriterande varenda gång..

Kram!

2011-04-22 @ 11:18:55
URL: http://nathalier.blogg.se/
Postat av: Sarah P

Fy, va tråkigt....fick en ordentlig klump magen och tårar i ögonen när jag läste...



Jättegrattis till Manne iaf !!!

Kram

2011-04-22 @ 12:36:17
Postat av: Emsie

Vad tråkigt, jag beklagar verkligen sorgen! Har förstått att du stod din mormor nära! Tur att ni får annat att tänka på med 2-års kalaset. Kramar till er alla!

2011-04-22 @ 16:16:55
Postat av: Tessan

GRATTIS ManneMan på 2-årsdagen och massa kramar från moster!! =) Och momsan är med, fast i himlen!

2011-04-22 @ 16:56:44
URL: http://www.nogg.se/jerry
Postat av: linda bystedt

Vad tråkigt med din mormor..



Men ett stort grattis till Manne.D

2011-04-23 @ 14:39:29
Postat av: Sandra R

Jag beklagar din mormors bortgång. Hoppas att hon kan leva kvar genom dig och barnen. Kram <3

2011-04-23 @ 19:58:06
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kram på dig!!

2011-04-26 @ 22:12:32
URL: http://jennystankar.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Nej men fy Jottan! Jag lider med dig! Jag hatar att ta farväl... KRAM

2011-05-01 @ 21:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0