Vardagslyx de luxe

Plättar med sylt & grädde till middag. Efterrätten blev färska jordgubbar och vaniljglass. Och strössel och daimkulor. Min popularitet hos de små visste inga gränser!

Jag älskar vardagslyx!



Jag har precis avslutat en riktigt mastig jobbvecka. Sen förra helgen så har jag bara varit ledig en endaste liten dag. Den lilla lediga dagen försvann dessutom i massa tråkgöra som inte blir gjort när man jobbar hela tiden! Kalas har vi haft. Två stycken. För mig som faktiskt hade slutat fylla år! Ett badhusbesök har jag och Agnes hunnit med. Och cyklat. Det är det enda som rör sig i hennes huvud just nu och jag vet inte huuuur många kilometer vi har avverkat de senaste dagarna! Fattar inte hur mycket hennes små ben orkar?!

Förra veckan så var Agnes krasslig. Inte liggandes dålig och sjukskriven från dagis utan bara allmänt halvhängig. Eftersom Jimmy a-l-l-t-i-d åker på ungarnas åkommor så blev han så klart risig lagom till helgen. Obs risig = döende!! Och när två av familjens fyra medlemmar fallit i sjukdomsträsket så var det bara att invänta Manneproppens fall. Jajjemen, i måndags hade vi en däckad liten i soffan med nästan 40 graders feber! Men men, han hade ju faktiskt varit frisk i över en månad vilket är lite av ett halleluja moment!



Nu är det bara jag kvar som inte insjuknat. Och med tanke på att jag faktiskt inte varit sjuk sen i maj(!) förra året så är det väll bara att be en bön om nåd till de högre makterna! Jag har för mycket på schemat nu för att bli sjuk! 

Imorgon är jag alltså LEDIG! Behöver jag tillägga att det känns som en dröm?


Kommentarer
Postat av: jottan

Vad fint när du ramar in bilderna, vad har du för program?



Ja självklat fortsätter vi, vi kör på tredje matkassen nu snart!

Ibland Freebasar jag och snör ihop något snarlikt från recepten när jag ser att det inte kommer att på något sätt alls falla barnen i smaken, men det är superskönt att slippa tänka, planera och handla.

2011-04-14 @ 06:31:08
URL: http://jottan.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vilken härlig vardagslyx!! Sånt är ett måste ibland. Låter dock väldigt tråkigt med sjukdomar men nu går vi mot ljusare och varmare tider så jag hoppas ni slipper allt sånt tråkigt nu.



Här cyklas det för fullt, båda små är helt frälsta i detta. Inte mig emot, jag älskar att vara ute oavsett väder och tar gärna långa promenader. Idag har jag sen föreläsning så vi cyklade en sväng innan dagislämning och hittade vitsippor!!! Underbara vår. Det bästa med cyklarna är att vi bor på en bilfri gård, orkar jag inte sätter jag mig med kaffekoppen på balkongen så cyklar dom runt, runt, runt, runt..... Härligt med uttröttade vädrade barn på kvällen ;-)

2011-04-14 @ 11:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0