Årets första Vård Av Barn

...avverkades idag. Det är Manne som är drabbad av någon mystisk åkomma. Jag noterade att han var skållhet när jag skulle gå och lägga mig igår kväll. Mycket riktigt, termometern visade drygt 40 grader. Efter en lite orolig natt och vad som kändes som flera liter näsblod senare så vaknade han något svalare men fortfarande febrig imorse. Sen har det varit full fräs hela dagen. Pigg och glad som aldrig förr och jag fattar ingenting!!!

Men, vi har haft en riktigt mysig hemmadag! Bara jag och Manneproppen. Det är ganska skönt att någon gång utimellan bara rå om ett barn. Agnes valde dagis framför att vara hemma med oss. Jag kan visserligen förstå henne eftersom vi har så lite dagistid på barnen. Nästa vecka t ex så har hon bara en 5-timmarsdag och inget mer.

Själv så passar jag på. Passar på att tvätta lite, städa lite, diska undan, vattna blommor, vika kläder och plockaplockaplocka grejjer som ligger överallt. Betar av massa tråkgöra med andra ord. Mycket välbehövligt!

Kommentarer
Postat av: Sandra R

Skönt att han mår fint idag.

Det är trist att plocka och plocka. Känns som att det smyger upp direkt bakom en igen.

Hur lyckas ni ha så få dagistimmar?



Kram på dig!

2011-01-26 @ 15:40:37
URL: http://aresmamma.se
Postat av: Anonym

Alltid ett evigt plockande i hemmet. Man är aldrig sysslolös!



Läste just att han fått magsjuka. Hoppas det bara är en reaktion av nån förkylning och att ni klarar er

2011-01-26 @ 19:42:52
Postat av: Johanna

Jag blir inte klok på vad det är!!! Han är inte förkyld så det kan omöjligt bero på det. Men det verkar inte vara en renodlad magsjuka heller. Men men, bara han blir frisk snart så!

2011-01-26 @ 23:43:07
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: Sandra R

Maken min är från Gävle så han är renodlad Max-fantast. :)

Fint att ni prioiterar barnen, att de ska slippa långa dagar på förskolan. Men det är som du säger lite galet att du och J inte ses så ofta. Lite mer fördelning av allt och det kan bli riktigt bra. Dessutom behöver du och J all tid ni kan få innan sommaren.

Krya på sig till Manne. Hoppas att det inte var magsjuka.

2011-01-27 @ 08:16:55
URL: http://aresmamma.se
Postat av: Pia

Den 29/5 kan jag äntligen sätta mina fötter på amerikansk mark igen :) Längtar!

2011-01-27 @ 23:11:40
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0