Smarriga recept

Det har inte hänt något spännande i mitt liv idag så därför tänkte jag bjuda på två egenkomponerade recept som dessutom fick MVG av mina 3 testpersoner.

KASSLERPAJ:

Ett vanligt pajskal


Fyllning:

Kassler

1 pkt bacon

Färska champinjoner

ca 5 soltorkade tomater

1 gul lök plus lite purjolök

Creme fraice (stor burk)

Några msk chilisås

En dutt soya

curry

Riven ost


Skär kasslern och baconet i små bitar. Stek. Skiva svampen, hacka soltorkade tomaterna och löken och läg ner allt med kasslern & baconet. Rör ner creme fraiche, chilisåsen, curryn och soyan och låt puttra en stund.


Bre röran över det förgräddade pajskalet, strö över riven ost och grädda i ugn.


TACOKYCKLING i ugn

500 g kycklingfilé

tacokrydda

Creme fraiche

Purjolök

Salt å peppar

V-bottenost


Skär kycklingen i små bitar och stek. Salta å peppra. Krydda med tacokrydda efter smak. Rör ner creme fraichen. Häll röran i en ugnsform och strö hackad purjolök och till sist v-bottenost. Gratinera i ugn tills den fått fin färg och servera med ris och en sallad.

Bon apetit....


Kommentarer
Postat av: Annelie

Tacopajen ska jag testa :-)

2008-08-15 @ 17:10:10
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Annelie

Tacokycklingen menar jag...

2008-08-15 @ 17:10:45
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Linda J

Ostpajen blev fantasisk! Tack för alla goda recept...kram

2008-08-17 @ 19:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0