Graviditet nr 2

Förra gången jag var gravid så kunde jag, tom om någon väckte mig mitt i natten, handlöst svara på hur långt gången jag var. I veckor, dagar och nästintill även timmar :-)! Jag hade dessutom stenkoll på vad som händer med bebisen i magen vecka för vecka och hur den växer. Nu så har jag väldigt sällan något säkert svar när folk frågar mig hur långt gången jag är..."eh, kanske i vecka x...eller vecka x. Jävligt irriterande att man har sådan dålig koll! Hos barnmorskan härom dagen så fick vi tom sätta oss och räkna ut hur många veckor jag gått för jag visste helt enkelt inte. 22 veckor är det iaf!

Hittade en bild med Agnes i magen. Här är jag i vecka 21:

...ser mest fet ut :-)
(kolla in vårat högst provisoriska kök under värsta ombyggnationerna)

Igår så gav jag mig på ett försök fota magen för att kunna jämföra med bilder från den förra graviditeten men good damn vad svårt det är! Jag ser så rackarns högfärdig eller miffo ut på alla bilder och magen är svår att få en bra vinkel på. Nåja, de här bjuder jag iaf på. Man ser kanske inte magen så himla bra men dessa var de bästa jag presterade utan högfärds- eller miffomin.

...vecka 23

När jag har gått lite längre så ska jag be duktiga Ida om lite hjälp att ta några fina gravidbilder. Att fota sig själv är definitivt ingen höjdare!

Hon ska även få fota lite sådana här typ av bilder när bebisen tittat ut:



...dessa har Ida tagit på Sara & Moa. Helt underbara!!!

Själv så har jag lite idéer med kameran som involverar Jimmy och nyfödd bebis. Spännande! Fast där håller nog INTE J med för han hatar att posera. Men jag har gjort klart för honom att han kommer inte att ha mycket till val, hehe...


Kommentarer
Postat av: Anna B

Men du ser ju absolut som den vackraste gravida mamman jag har sett, Johanna! Du är vacker! Din mage är vacker! Vi ser fram emot att få se mer bilder! Ha en härlig kväll och en underbar helg!Kram Anna

2008-12-12 @ 19:44:11
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Emma

Håller med Anna om att din mage är jättefin. Verkligen lagom stor. Skönt :-) Hoppas du lyckas övertala Jimmy till bebisbilderna sen!

2008-12-13 @ 09:06:20
URL: http://emsie.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag är så otroligt glad att vi tog de där bilderna när vi gjorde det...är verkligen supernöjd. Sällan man säger så om en bild man själv är med på, men de blev fantastiska.

2008-12-13 @ 09:27:22
URL: http://mosar.blogg.se/
Postat av: Lisa

Det finns på t-magasinet. de har fler sorter som också luktar lovley..

2008-12-13 @ 09:45:11
URL: http://maltelisa.blogspot.com
Postat av: Marie

Jag känner precis igen mig i det där att inte ha samma koll som vid första graviditeten. Första hade jag superduper koll på allt, andra gången visste jag endast när det var beräknat förlossnings datum, typ.

Du ser strålande ut.

Kramar Marie

2008-12-13 @ 21:14:28
URL: http://mkfitness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0