Inte miss sunshine direkt

När jag skolade in Agnes på dagis så minns jag hur vi (jag+dagisfröken) pratade om vart man drar gränsen för att hålla barnet hemma från dagis eller inte pga sjukdom och hur "dåliga" dom får vara för att vara där. Jag tänkte direkt att hur svårt kan det vara att avgöra en sådan sak??? Det är ju enligt mig solklart. Nu i efterhand så vågar jag lugnt påstå att så är inte fallet. Verkligen inte! Det är döööösvårt!

I veckan så har inte A varit helt tiptop. Hon har varit för frisk för att vara hemma och i tveksamt skick för att orka med dagis. Så igår fick farmor rycka ut och hämta henne på dagis kl 10. Då var lilla frökens batterier slut. 

Så här var läget hela aftonen & kvällen igår: 



Idag är Jimmy hemma. Vi hade missat att han inte lagt in någon pappadag nästa vecka så därför tar han två denna vecka istället. Så batterierna får laddas helt. Agnes alltså...inte Jimmys :-) (de är alltid fulla)!

Sjuklingens status i förmiddags...dans med Linnea i nya träskorna. Ni ser ju själva hur "sjuk" hon verkar, haha!



Jag hade sett fram emot den här veckan då förra var något överbokad. Jag trodde att kvällarna skulle bli lugna å aktivitetsfria men där bedrog jag mig! Varenda kväll i veckan så har jag någonting på schemat...matlag, föräldramöte, träning, jobb, träffar, hockey mm mm. Så var det med den lugna veckan!!
Jag får helt enkelt vila i ett annat liv ;-)!

Kommentarer
Postat av: Anna B

Din älsklingssjukling är ju superfin! Skrattade gott när jag såg fotografierna! Kram anna

2008-12-03 @ 21:02:25
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sarah

Ungefär sådär är läget hos oss också. Efter ännu en halv dags gnäll och "sitta knä hela tiden", bestämde jag mig för att hon får vara hemma imorrn oxå....men jag håller med, det är svårt att veta vart gränsen går.



Underbart danskort av Agnes förresten :o)

2008-12-03 @ 22:30:45
URL: http://mosar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0