Tjuvlyssnat

Jag har märkt att det ibland kan ta väldigt lång tid för Agnes att somna. En del gånger tom upp till 1 1/2 timme om hon sovit för länge på dagarna. Tack o lov så kräver hon inte att vi ska natta henne utan hon ligger och tjollrar på i egen ro tills hon somnar. Vi har aldrig behövt söva henne vilket är otroligt skönt! Hur som hellst så hörde jag igår kväll när jag kom hem att hon inte hade somnat. Det var de ljuva tonerna som kom från hennes rum som avslöjade detta. Jag tänkte att jag för en gång skull skulle smyga och lyssna på vad hon kan tänkas surra om så jag sätter mig en bit från dörren till hennes rum. Först hör jag henne sjunga..."Sluggo å Lisa, Sluggo å Lisa, Sluuuggo å Liiiiisa (min mormors fåglar)"...sen blir det tyst en lång stund tills hon drar igång igen och sjunger vidare...."Jimmy Dahlberg, Jiiiiimmy Dahlberg, Jimmy Daaaahlberg"! Tror ni det var lätt att hålla sig???



Vi har kallt i norr idag. Det har till min stora fasa snöat till och från mitt på dagen. SNÖ i mitten på maj...snacka om hög deppfaktor. Snön la sig aldrig på marken då det var runt 3,4 plusgrader men ändå! Ingen snö nu för sjuttsicken! Solen skiner iaf för fullt trots att klockan att klockan är så mycket och jag funderar på att ge mig ut på en tur i skogen med stavarna. Det var ett tag sedan de fick följa med nu. Stavar är underskattade!

Har ju glömt gratta en 30-taggare som fyllde år i söndags:
...GRATTIS KÄRA VÄN!

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha jag skrattar på mig :-) Agnes är ju såå störtskön!

2008-05-13 @ 20:51:43
Postat av: Tessan

Gud, var rolig hon är!!! =) Kan du inte spela in henne nån gång, så vi får höra hur det låter?? Jaså, heter dom Sluggo & Lisa nu? Du kan ju meddela mormor att undulatkärringarna faktiskt är 2 honor. =) Vi har också haft kallt idag. Det var minusgrader inatt. Lite skillnad från i helgen när det var närmare 30 grader... Jag har också stavprommat ikväll. 2 timmar var vi ute i skogen. Riktigt härligt, trots att jag var tvungen att ha vantar! Kram!

2008-05-13 @ 22:19:48
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Tessan

GRATTIS Jenny i efterskott!!

2008-05-14 @ 00:47:03
URL: http://www.nogg.se/maltegunde
Postat av: Sandra R

Hahahahahaa, roliga tös! Are ligger också och snackar på kvällen (och morgonen) ett tag. Men det är aldrig så rena ord. Är hon bra på att prata? A vet inte ens vad vi heter...



Fy för snö! Jag lider med dig, flytta ner vet jag. ;-)

2008-05-14 @ 06:41:01
URL: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Sarah

Så rart ! Förstår att det inte gick att hålla sig...skulle vilja höra hur det låter. Undra förresten hur hon kom på att sjunga just det där???

2008-05-14 @ 08:48:10
Postat av: Anonym

Så rart ! Förstår att det inte gick att hålla sig...skulle vilja höra hur det låter. Undra förresten hur hon kom på att sjunga just det där???

2008-05-14 @ 08:48:48
Postat av: Pernilla Östlund

HaHa! Det var det roligaste jag hört på länge. Skrattade högt åt sången. Din blogg är otroligt underhållande. //Pernilla

2008-05-14 @ 09:00:43
Postat av: Theres

HA! Du har nog löst mina funderingar kring mina myror i benen! Jag har funderat och funderat varför jag känner mig så himmla raslös på kvällarna, måste röra benen jätteofta och vickar på fötterna som om jag vore nervös. Men det är ju troligtvis samma som du känner av. Inte klokt va mycket skit man kan dra på sig i form av krämpor när man e gravid...

2008-05-14 @ 09:34:24
URL: http://www.nogg.se/tezz
Postat av: Theres

HA! Du har nog löst mina funderingar kring mina myror i benen! Jag har funderat och funderat varför jag känner mig så himmla raslös på kvällarna, måste röra benen jätteofta och vickar på fötterna som om jag vore nervös. Men det är ju troligtvis samma som du känner av. Inte klokt va mycket skit man kan dra på sig i form av krämpor när man e gravid...

2008-05-14 @ 09:35:11
URL: http://www.nogg.se/tezz
Postat av: Anonym

HA! Du har nog löst mina funderingar kring mina myror i benen! Jag har funderat och funderat varför jag känner mig så himmla raslös på kvällarna, måste röra benen jätteofta och vickar på fötterna som om jag vore nervös. Men det är ju troligtvis samma som du känner av. Inte klokt va mycket skit man kan dra på sig i form av krämpor när man e gravid...

2008-05-14 @ 09:35:57
URL: http://www.nogg.se/tezz
Postat av: Anonym

HA! Du har nog löst mina funderingar kring mina myror i benen! Jag har funderat och funderat varför jag känner mig så himmla raslös på kvällarna, måste röra benen jätteofta och vickar på fötterna som om jag vore nervös. Men det är ju troligtvis samma som du känner av. Inte klokt va mycket skit man kan dra på sig i form av krämpor när man e gravid...

2008-05-14 @ 09:37:13
URL: http://www.nogg.se/tezz
Postat av: Cailey & Mamman

Jäkla fiiiint efternamn hörru;-)



Det är lite sjukt men när jag blir irriterad på Cailey så vill jag väsa fram CAILEY ERIKSSON! Bara för att jag är van att säga CAROLINE ERIKSSON! Haha. Låter jättedumt att säga CAILEY DAHLBERG

2008-05-14 @ 10:02:30
URL: http://cailey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0